У аналітичній записці обґрунтовано потребу у стимулюванні розвитку сфери креативних послуг України для зміцнення їх впливу на економіку та підвищення позиціювання країни у світовому рейтингу Глобальний індекс інновацій. Встановлено наявність значної частки тінізації креативних послуг, проаналізовано її причини та запропоновано шляхи детінізації у частині покращення статистичного обліку та переліку видів економічної діяльності, що належать до креативних індустрій в Україні, удосконалення умов фіскалізації для самозайнятих та фрілансерів, умов зайнятості працівників креативних послуг. Здійснено критичний огляд основних стратегічних документів національного (Національна економічна стратегія на період до 2030 року, Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки, Експортна стратегія України («Дорожня карта» стратегічного розвитку торгівлі) на 2017-2021 роки) та секторального (Довгострокова стратегія розвитку української культури – стратегія реформ) рівнів та запропоновано розроблення окремої Стратегії розвитку креативних індустрій України на період до 2027 року із врахуванням механізмів детінізації зайнятих у них, стимулювання крос-секторальних взаємодій, належної державної підтримки креативним індустріям з високою зростаючою віддачею та інноваційністю.
Ключові слова: сфера креативних послуг, тінізація, напрями подолання, Україна.