Монографія присвячена дослідженню сучасних теоретичних, методологічних і прикладних засад формування бізнес-середовища в умовах інституційних трансформацій. Акцентовано увагу на інституційно-економічних проблемах формування бізнес-середовища в Україні, ефективності структурних трансформацій розвитку підприємництва, впливу соціально-економічних чинників на ділову активність та ефективність господарювання економічних суб’єктів. Запропоновані шляхи викоренення таких деструктивних девіантних ознак вітчизняного бізнес-середовища, як корупція та рейдерство, напрями удосконалення в дозвільній системі та регуляторній політиці, механізми підвищення податкового потенціалу стимулювання ділової активності в країні. Проаналізовано проблеми та чинники розвитку соціальної відповідальності та соціального партнерства вітчизняного бізнесу. Розроблено концептуальну основу формування соціально орієнтованого бізнес-середовища, враховуючи систематизацію цілей та інструментів стимулювання; узагальнено системні заходи забезпечення ефективного державно-приватного партнерства, подано рекомендації щодо формування сприятливого ділового клімату для реалізації підприємницького потенціалу в Україні.
Для науковців, економістів, керівників і практичних працівників органів управління різних рівнів.