У методичних рекомендаціях на основі узагальнення результатів опрацювань монографічної літератури, методико-аналітичних матеріалів, аналізу статистичних даних запропоновано інноваційний підхід до розрахунку регіонального індексу формування середовища освітньої міграції (РІФСОМ), до обчислення якого залучено п’ять груп (компонент) показників – кількісний потенціал освітньої міграції, якість академічного середовища, мотивація освітньої міграції, можливість співпраці університетів і промисловості у дослідженнях, інституційні умови в освітній сфері. Запропонований алгоритм розрахунку РІФСОМ дозволяє впорядкувати регіони за значеннями інтегрального індексу та визначити місце (ранг) кожної області Карпатського регіону за умовами формування середовища освітньої міграції населення серед інших областей України. На основі розрахунків із використанням 28-и статистичних показників отримано узагальнену оцінку середовища освітньої міграції населення областей Карпатського регіону за сценаріями «втримання» та «виштовхування» освітніх мігрантів.
Методичні рекомендації розраховані на науковців та експертів-практиків, сфера дослідницьких зацікавлень яких стосується соціальної економіки і політики, ринку праці, ринку освітніх послуг, регіональної економіки, державного управління, широкого кола осіб, що виявляють інтерес до вирішення проблем міграції, зокрема її регіональних аспектів.
Підготовлено в рамках виконання науково-дослідної теми «Міграційна активність населення Карпатського регіону» (№ держ. реєстрації 0119U002010, 2019-2021 рр.).
Ключові слова: формування середовища, освітня міграція, населення, Карпатський регіон, підхід, оцінювання