Розкрито особливості сучасного мистецтва та сутність художнього ринку (артринку) у світі та в Україні в контексті екосистемного підходу. Визначено статус сучасного художника, персоналізацію його позиції як суб’єкта ринку і основної складової екосистеми мистецтва. Проаналізовано економічні засади мистецтва, внесок мистецтва в економіку; охарактризовано ринок мистецтва та роль його учасників, виявлено особливості ціноутворення на витвори мистецтва та чинники, що на нього впливають; розкрито методичні підходи до ціноутворення та проаналізовано особливості інвестування на ринку мистецтва. Визначено та охарактеризовано глобальні тенденції ринку мистецтва і системно розкрито сутність однієї з основних тенденцій – розвитку цифрового мистецтва. Проаналізовано сутність державної політики у сфері розвитку та підтримки мистецтва в Україні. Виявлено стан та особливості функціонування артринку в умовах пандемії СОVID-19 у світі та в Україні, обґрунтовано його перспективи в посткризовий період. Розкрито методологічні засади екосистеми мистецтва та розроблено пропозиції щодо її розвитку.
Для науковців, мистецтвознавців, представників артбізнесу, державних службовців, викладачів, аспірантів і студентів вищих навчальних закладів.
Ключові слова: мистецтво, екосистема, становлення, наукові засади, сучасні практики