|
УДК 659.1:004.8+004.738.5; JEL C55, F23, M31, O33 Райко Д. В. Використання штучного інтелекту та великих даних у побудові брендової комунікації на глобальному ринку. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2025. Вип. 2(172). С. 74-81. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2025-2-10 Літер.: 22
Автори
Райко Діана Валеріївнадоктор економічних наук, професор
завідувач кафедри маркетингу, Навчально-науковий інститут економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Контакти: dianaraiko025@gmail.com
Сторінки:
АнотаціяПроаналізовано теоретичні підходи до формування брендової комунікації на світовому ринку в умовах цифрової трансформації. Визначено поняття та роль брендової комунікації. Розглянуто ключові моделі комунікації бренду. Визначено вплив глобалізації на комунікаційну стратегію бренду. Розглянуто сучасні тенденції в розвитку брендів на світовому ринку. Досліджено можливості використання штучного інтелекту у створенні та управлінні бренд-комунікаціями. З’ясовано роль великих даних в ухваленні комунікаційних рішень, зокрема в сегментації аудиторій, аналізі поведінки споживачів та адаптації контенту до культурних особливостей. Акцентовано на інтеграції AI та Big Data в глобальну комунікаційну стратегію бренду. Розглянуто переваги та ризики інтеграції AI та Big Data в комунікаційні стратегії брендів, ураховуючи етичні та правові аспекти. Запропоновано побудову брендової комунікації на основі використання штучного інтелекту та великих даних. Сформульовано рекомендації для брендів щодо ефективного використання цифрових технологій у комунікації зі споживачами на світовому рівні.
Ключові слова:штучний інтелект, великі дані, споживча поведінка, сегментація аудиторій, брендова комунікація, інтеграція, цифрові канали, глобалізація, комунікаційна стратегія, омніканальність
Посилання- Суружіу І. С., Леонова С. В., Таранський І. П. Штучний інтелект у процесі трансформації інтегрованих маркетингових комунікацій інноваційно активних підприємств. Актуальні питання економічних наук. 2024. Вип. 5. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14032942
- Маслак О. І., Маслак М. В., Яковенко Я. Ю., Сорока А. О., Гладенький Б. В., Прокопенко О. В. Використання штучного інтелекту як інструменту комунікації в умовах глобальних процесів. Актуальні проблеми життєдіяльності суспільства: матеріали ХХХ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених. Кременчук: КрНУ, 2023. С. 224-225. DOI: https://doi.org/10.32782/2222-5099.2023.7.2
- Романуша Ю. Використання штучного інтелекту при розробці SMM стратегії бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-41
- Ромат Є. Система бренд-маркетингових комунікацій. Товари і ринки. 2016. № 1. С. 6-25. URL: http://tr.knute.edu.ua/files/2016/21/3.pdf
- Барилович О. Використання штучного інтелекту в бренд-комунікаціях. Бренд-комунікації: проблеми та рішення: матеріали другої міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 29 травня 2024 р.). Київ: ННІЖ КНУ імені Тараса Шевченка, 2024. С. 132-135. URL: https://journ.knu.ua/nauka1/wp-content/uploads/2024/08/Konferentsiia_Brend_komunikatsii
- Бродюк І. В. Формування комунікаційної стратегії бренду. Підприємництво, торгівля, маркетинг: стратегії, технології та інновації: матеріали ІV міжнар. наук. практ. конф. (Київ, 27 травня 2021 р.). Київ: Київ. нац. торг. екон. ун-т, 2021. С. 76-79. URL: https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/d6c110d092f44154d6c48eb9a5122a57.pdf#page=76
- Чобаль Л. Ю., Шоля І. С. Комунікативні аспекти брендингу: роль менеджменту у формуванні іміджу підприємства. Академічні візії. 2025. Вип. 40. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15181368
- Танасійчук А. Розробка комунікацій бренду в цифровому середовищі. Трансформаційна економіка. 2023. № 3(03). С. 45-49. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-3-8
- Dumitriu D., Popescu M. A. M. Artificial intelligence solutions for digital marketing. Procedia Manufacturing. 2020. Vol. 46. Pp. 630-636. DOI: https://doi.org/10.1016/j.promfg.2020.03.090
- van Esch P., Black S. Artificial intelligence (AI): revolutionizing digital marketing. Australasian Marketing Journal. 2021. Vol. 29(3). Pp. 199-203. DOI: https://doi.org/10.1177/18393349211037684
- Theodoridis P. K., Gkikas D. C. How artificial intelligence affects digital marketing. Strategic Innovative Marketing and Tourism: 7th ICSIMAT, Athenian Riviera, Greece, 2018. Springer International Publishing, 2019. Pp. 1319-1327. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-12453-3_151. URL: https://www.researchgate.net/publication/334200435_How_Artificial_Intelligence_Affects_Digital_Marketing
- Murgai A. Transforming digital marketing with artificial intelligence. International Journal of Latest Technology in Engineering, Management & Applied Science. 2018. Vol. 7(4). Pp. 259-262. URL: https://journals.indexcopernicus.com/search/article?articleId=3781376
- Гвоздецька І. В. Аналіз ієрархічних моделей рекламних комунікацій. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2012. № 5. Т. 3. С. 29-32. URL: https://elar.khmnu.edu.ua/bitstreams/1d1f36ff-7749-40f7-bc5e-97135a345c36/download
- Решетнікова О. В., Даниленко В. І., Дядик Т. В. Доцільність формування глобалізації бренду в сучасному середовищі міжнародного маркетингу. Економічний простір: зб. наук. пр. 2022. № 178. С. 7-11. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/178-1
- Холодна Ю. Світові практики розвитку брендів в сучасних умовах. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-37
- Чуніхіна Т. С., Полозов О. Б., Турчин О. А. Штучний інтелект і аналіз споживчих трендів: перспективи використання в маркетингу. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 22. С. 162-168. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.22.162
- Коростова І. О. Big Data в маркетингу. Ефективна економіка. 2021. № 11. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.11.72
- Гнітецький Є. В. Big Data в маркетингу: орієнтація на споживача. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»: зб. наук. пр. 2017. № 14. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.14.2017.108730
- Зозуля Н. Ю., Трегуб А. М., Телелим І. В. Роль штучного інтелекту у розвитку соціальних комунікацій: виклики та перспективи. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2025. № 1. Ч. 2. С. 141-145. DOI: https://doi.org/10.32782/2710-4656/2025.1.2/23
- Волинець В. Правові аспекти регулювання електронної комерції: виклики та перспективи в умовах цифрової економіки. Наукові перспективи. 2024. № 5(47). DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-5(47)-1094-1104
- Купрієнко К. С., Ткачук М. В., Онофрійчук І. В. Штучний інтелект як драйвер персоналізації у цифровому маркетингу: ризики та перспективи. Актуальні питання економічних наук. 2025. Вип. 11. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15460292
- Жмуренко В. Г., Олефіренко Т. В., Ткаленко Д. Д. Аналіз стратегій цифрової економіки для підвищення ефективності глобального ринку. Здобутки економіки: перспективи та інновації. 2025. № 18. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.15458954
|