Repository of Institute of Regional Reseach UDC 659.126:339.137.2
Ларіна Я. С. Брендинг як метод забезпечення конкурентоспроможності підприємства / Я. С. Ларіна, І. А. Медведкова // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України : зб. наук. пр. / ДУ "Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України" ; відп. ред. В. С. Кравців. – Львів, 2017. – Вип. 1(123). – С. 15-20.

Sources: 16


The article proves the increasing role of branding in ensuring the competitiveness of enterprises. Branding benefits for manufacturers, consumers and society were exposed. The content of the concept of "brand personality" and conditions of its achievement were disclosed. The expediency of forming a strategy of premium pricing was justified. 
бренд, брендинг, конкурентоспроможність, індивідуальність бренду, лояльність, преміальне ціноутворення