Звіт 
про науково-дослідну роботу

“СТРАТЕГІЧНІ ЗАСАДИ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ ДО 2005 РОКУ”

розроблені під керівництвом і загальною редакцією академіка НАН України Долішнього М.І.
Авторський колектив: академік НАН України Долішній М.І., д.е.н. Коломийчук В.С.,
к.е.н. Шевчук Л.Т., к.е.н. Шульц С.Л., Шевчук Я.В., Сторонянська І.З., Шевчук А.В. при участі робочої групи, створеної відповідно до розпорядження голови Тернопільської облдержадміністрації від 16 липня 2001 року №307.

Лобуня В.І.- керівника робочої групи;
Слюзаря В.К.- заступника керівника робочої групи;
Кубишина В. М. – координатора робочої групи;
Членів робочої групи:
Грабовської Г.М,
Гуцайлюк З.В.,
Добрянського О.К.,
Долішнього М.І.,
Камінського Л.Й.,
Кравець О.В.,
Маланюка О.П.,
Мельник А.Ф.,
Музики В.С., 
Равліва І.П.,
Сінгалевича О.В
Табачука О.Ф.,
Фугель Л.М.,
Хоми П.І.,
Чорнозуба І.І.,
Шевчук Л.Т, 
Шульц С.Л.,
Якимука В.В.

В оформленні матеріалів взяли участь Гнатюк І.Р., Шевчук А.В. 
Комп’ютерна графіка Шевчука А.В., Шевчука Я.В., Сторонянської І.З., Гнатюк І.Р. Комп’ютерна верстка Шевчука А.В.

Науково-дослідна робота “Стратегічні засади соціально-економічного розвитку Тернопільської області до 2005 року” розроблена у 2001 році на замовлення Тернопільської облдержадміністрації Інститутом регіональних досліджень НАН України. 
Виконання такої роботи є надзвичайно актуальним і своєчасним. 
По-перше, надзвичайно гостра актуальність розробки стратегій соціально-економічного розвитку областей випливає з положень Послань Президента України до Верховної Ради «Україна: поступ у ХХІ століття. Стратегія економічного та соціального розвитку на 2000-2004 роки», «Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2000 році», Послання Президента України до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України «Про основні напрями бюджетної політики на 2002 рік» та інших.
По-друге, у Львові в 2001 році була укладена “Угода про організаційні та соціально-економічні засади розвитку співпраці Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської, Тернопільської та Чернівецької областей в галузях господарського комплексу Західного соціально-економічного району України”. В рамках цієї угоди було визнано за доцільне розробити стратегії соціально-економічного розвитку адміністративних областей. Саме Тернопільська область стала першою з тих, для яких здійснюється розробка стратегії соціально-економічного розвитку на період до 2005 року і на більш віддалену перспективу.
По-третє, в Тернопільській області розроблена низка обласних тематичних програм (понад 20), які, детально розглядаючи окремі проблеми суспільного розвитку, є неузгодженими між собою у площині заходів, фінансів, та ресурсів, а також термінів виконання. Ці програмні документи доцільно використати, але при умові їх узгодженості в рамках єдиної стратегії соціально-економічного розвитку області. 
Враховуючи таку актуальність розробки стратегій соціально-економічного розвитку областей згідно з розпорядженням голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 16 липня 2001 року № 307 була створена обласна науково-аналітична група із розроблення документів щодо вибору стратегії соціально-економічного розвитку Тернопільської області на період до 2005 року та її обґрунтування.
Основною метою розробки цієї науково-дослідної роботи є створення документу, у якому висвітлюються на основі оцінки сучасної соціально-економічної ситуації Тернопільщини можливі стратегічні напрямки розвитку господарства області, а також здійснюється обґрунтування домінуючої стратегії на найближчу (до 2005 року) і більш віддалену (до 2010 року) перспективу в рамках найбільш прийнятної нової економічної моделі. Крім того, у цьому документі, який призначений для використання різними ієрархічними рівнями влади, розкриваються можливості владних структур та повноважень щодо реалізації стратегічних завдань. В рамках виконаної науково-дослідної роботи висвітлюються найважливіші проблеми формування структурної, фінансової, соціальної, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, а також політики раціонального природокористування та розкриваються стратегічні підходи до їх розв’язання. 
Безумовно, ефективність реалізації стратегії залежатиме від того, наскільки складові регіональної політики не будуть суперечити одна одній, наскільки підсилюватимуть одна одну і відповідатимуть досягненню загальновизнаних цілей, а також від рівня узгодженості владних структур різних ієрархічних рівнів.
Авторський колектив і члени робочої групи висловлюють подяку колективу обласної держадміністрації за сприяння в отриманні вихідних даних, організації анкетного опитування, залучення експертів до роботи.

© Інститут регіональних досліджень НАН України, 2001.