Визначено основну мету управління розвитком туристичних підприємств. Виокремлено форми розвитку суб’єктів господарювання туристичної сфери, а саме: розвиток за рахунок інтеграції та диверсифікації діяльності, які розглядаються у декількох модифікаціях, розвиток за рахунок глобальної експансії (створення / захоплення ринку), шляхом укладання стратегічних альянсів або створення спільних підприємств, розвиток за рахунок організаційної гнучкості. Охарактеризовано функціонування туристичних підприємств в Україні в сучасних умовах їх діяльності. Вивчено нормативно-правову базу, яка регулює діяльність туристичних підприємств. Виділено 10 основних інноваційних складових у діяльності туристичних підприємств, а саме: інновації туристичного продукту, технологічні інновації, інновації в управлінні, маркетингові інновації, інновації в логістиці, інституційні інновації, ресурсні інновації, концептуальні інновації.