Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2018.06.015

Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 338.486-048.87(045); JEL B24
Барибіна Я. О., Білінська О. П. Колаборація як форма спільної діяльності в туризмі: теорія і практика. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2018. Вип. 6(134). С. 15-21. URL: http://ird.gov.ua/sep/doi/sep2018.06.021_u.
Літер.: 22

Автори



Барибіна Яніна Олександрівна

кандидат економічних наук, доцент

доцент кафедри менеджменту, Полтавський університет економіки і торгівлі

Контакти: barybinaya@ukr.net

Сторінки:



Білінська Олена Петрівна

cтарший викладач кафедри менеджменту, Полтавський університет економіки і торгівлі

Контакти: peretlena@gmail.com

Сторінки:

Анотація

Досліджено сутність і підходи до розуміння туристичної дестинації, що дозволило, виходячи з особливостей туризму як системи та автентичності регіональних туристичних дестинацій та організацій, що здійснюють управління ними, сформулювати авторську позицію щодо колаборації як форми спільної діяльності в туризмі. З позиції стратегічного менеджменту колаборація туристичних дестинацій може суттєво підвищити свій рівень за рахунок симетрії взаємодії. Під колаборацією туристичних дестинацій розуміємо процес спільної діяльності (господарської на рівні окремих суб’єктів господарювання: заклади розміщення, харчування прокату та інше; управлінських організацій – регіональних туристичних організацій, кластерних об’єднань) для досягнення поставлених цілей з розроблення, формування та просування інноваційного конкурентоспроможного туристичного продукту. Сформовано авторське бачення сутності та природи колаборації. Узагальнено підходи до розуміння колаборації в туризмі.

Ключові слова:

туризм, туристична дестинація, колаборація, комунікація, координація, кооперація

Посилання

    
  1. A Global Success: 1st UNWTO Tourism Startup Competition in Collaboration with Globalia. World Tourism Organization: Website. 13.09.2018. URL: http://www2.unwto.org/press-release/2018-09-13/global-success-1st-unwto-tourism-startup-competition-collaboration-globalia
  2. Мінекономрозвитку презентувало туристичний промо-ролик України. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України: офіційний сайт. 04.12.2015. URL: http://me.gov.ua/News/Detail?lang=uk-UA&id=7ce03fa9-91c1-4b9f-9d7c-948d8a7203e6&title=MinekonomrozvitkuPrezentuvaloTuristichniiPromorolikUkraini
  3. Continued healthy growth in the first nine months of 2018. World Tourism Barometer. 2018. Vol. 16(5). URL: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unwto_barom18_05_november_excerpt__0.pdf
  4. UNWTO World Tourism Barometer. Edition 2016. World Tourism Organization: Website. URL: http://unwto.org/facts/eng/barometer.htm
  5. Боголюбов В. С., Орловская В. П. Экономика туризма. М.: Академия, 2005. 192 с.
  6. Леонт’єва Ю. Ю. Формування та реалізація стратегії розвитку регіональної туристичної дестинації: автореф. дис. канд. екон. наук: 08.00.05. Харків, 2010. 24 с.
  7. Музиченко-Козловська О. В. Роль туризму в просторовій організації міст. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». 2012. № 748. С. 332-338.
  8. Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). К.: Альтерпрес, 2002. 436 с.
  9. Яремчук О. Я. Туризм як соціо-еколого-економічна система. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили]. Серія: Комп’ютерні технології: наук. журн. 2010. Вип. 130. Т. 143. С. 45-48.
  10. Terminologia turystyczna: zalecenia WTO. Warszawa: ONZ-WTO, 1995.
  11. Fyall A., Garrod B., Wang Y. Destination collaboration: A critical review of theoretical approaches to a multi-dimensional phenomenon. Journal of Destination Marketing & Management. 2012. No. 1(1-2). Pp. 10-26.
  12. Бойко М. Г. Методичні основи оцінювання економічних інтересів туристичних підприємств. Економiчний часопис-XXI. 2012. № 9-10. С. 48-53.
  13. Downes S. The Cloud and Collaboration. Stephen Downes: Website. Jun 15, 2009. URL: http://www.downes.ca/post/51343
  14. Иншаков О. В. Коллаборация как глобальная форма организации экономики знаний. Экономика региона. 2013. № 3(35). С. 38-44.
  15. Кластерная экономика и промышленная политика: теория и инструментарий: монография. СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2015. 588 с.
  16. Тихомирова О. Г. Корпоративная коллаборация и взаимодействие: решение проблемы самоорганизации социально-экономических систем. Фундаментальные исследования. 2014. № 9-5. С. 1082-1086.
  17. Biggiero L., Angelini P. P. Hunting scale-free properties in R&D collaboration networks: self-organization, power-law and policy issues in the European aerospace research area. Technological Forecasting and Social Change. 2015. Vol. 94 (C). Pp. 21-43.
  18. Wang C. H., Chang C. H., Shen G. C. The effect of inbound open innovation on firm performance: evidence from high-tech industry. Technological Forecasting and Social Change. 2015. Vol. 99. Pp. 222-230.
  19. Thomson A. M., Perry J. L. Collaboration Processes: Inside the Black Box. Public Administration Review. 2006. Vol. 66. No. 1. Pp. 20-32.
  20. Смородинская Н. В. Сетевые инновационные экосистемы и их роль в динамизации экономического роста. Инновации. 2014. № 7. С. 27-33.
  21. Національна туристична організація України: офіційний сайт. 2018. URL: http://www.ntoukraine.org


Веб-майстер П. Попадюк