Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2020.03.043

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 338.48; JEL L83, Q26
Ангелко І. В., Орищин І. С., Попадинець Н. М., Журавель Ю. В., Незвещук-Когут Т. С. Теоретико-методичні засади туристичної привабливості територій. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2020. Вип. 3(143). С. 43-47. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2020-3-6.
Літер.: 15

Автори



Ангелко Ірина Володимирівна

кандидат економічних наук

старший викладач кафедри економіки і маркетингу, навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: iryna.anhelko@gmail.com

Сторінки:



Орищин Іван Степанович

старший викладач кафедри економіки і маркетингу, навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: ivan.s.oryshchyn@lpnu.ua

Сторінки:



Попадинець Назарій Миколайович

доктор економічних наук, старший дослідник

старший науковий співробітник відділу регіональної економічної політики, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України»; доцент, заступник директора з науково-педагогічної роботи кафедри економіки та маркетингу, Навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: popadynets.n@gmail.com, (032)270-7089, (096)945-9098

Сторінки:



Журавель Юлія Вікторівна

кандидат економічних наук

докторант, Національний університет «Львівська політехніка»; викладач, Львівський державний коледж харчової та переробної промисловості Національного університету харчових технологій

Контакти: jul_zhur@ukr.net

Сторінки:



Незвещук-Когут Тетяна Семенівна

кандидат економічних наук, доцент

завідувач кафедри технології і організації ресторанного господарства, Чернівецький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету

Контакти: t.semenivna@gmail.com

Сторінки:

Анотація

Висвітлено різні підходи до трактування поняття «туристична привабливість». На основі аналізу різних підходів визначено, що туристична привабливість – це властивість певної території (міста, району, області, регіону, країни, групи країн), яка відповідає попиту та потребам туристів. З’ясовано, що на рівень туристичної привабливості впливає низка чинників, серед яких вагоме значення посідають туристичні ресурси та туристична інфраструктура. Відповідно до чинників впливу представлено складові туристичної привабливості. Визначено, що для оцінювання привабливості територій та об’єктів застосовують низку методів і критеріїв, кожен з яких має свої переваги та недоліки. Зазначено, що недоліки окремих методів оцінювання можуть бути мінімізовані завдяки введенню певних застережень. З’ясовано, що у міжнародній практиці туристична привабливість визначається найбільшим попитом серед туристів у регіонах з багатими природними, культурними та історичними ресурсами, цікавим географічним розташуванням, високим рівнем розвитку інфраструктури, що залежить від наявності інвестицій, рекреаційних і туристичних ресурсів, а також екологічного стану регіону. Доведено, що в Україні туристично привабливими є території та туристичні зони, які володіють найбільш цінними елементами екологічного каркасу (лісові масиви, чисті річки, морські узбережжя, озера, водоймища та ін.) і мають визначні історичні пам’ятки та місця. Узагальнено, що доцільність і необхідність кількісного оцінювання туристичної привабливості на рівні країни, сфери чи певного регіону пояснюється виявленням тих територій, стимулювання розвитку яких призведе до можливості отримання позитивного економічного ефекту найближчим часом.

Ключові слова:

туристична привабливість, туристично приваблива територія, туристичні ресурси, туристична інфраструктура

Посилання

    
  1. Гавран В. Я. Управління інвестиційною діяльністю в рекреаційно-туристичній сфері: дис. … канд. екон. наук. Львів, 2002. 203 с.
  2. Колесник О. О. Економічна оцінка туристичної привабливості України. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_1_12
  3. Кузик С. П. Географія туризму: навч. посіб. К.: Знання, 2011. 271 с.
  4. Савіцька О. П., Савіцька Н. В., Кулиняк І. Я. Формування туристичної привабливості території. Науковий вісник НЛТУ України: зб. наук. –техн. пр. 2012. Вип. 22.15. С. 148-154.
  5. Ларікова С. С., Діденко Д. В. Дослідження трактування поняття «туристична привабливість території». Географія та туризм: наук. зб. 2010. Вип. 9. С. 43-50.
  6. Музиченко-Козловська О. В. Розвиток туристичної інфраструктури – визначальний чинник туристичної привабливості території. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». 2011. № 714. С. 229-237.
  7. Омуш М. О. Стратегія диверсифікованого розвитку туристського комплексу в регіональній економіці (на прикладі Йорданії): автореф. дис. … канд. екон. наук. Харків, 2003. 19 с.
  8. Чорненька Н. В. Роль інновацій у формуванні туристично-рекреаційної привабливості території міст. Географія та туризм: наук. зб. 2013. Вип. 24. С. 39-46.
  9. Chatterjee S., Mandal P. Traveler preferences from online reviews: Role of travel goals, class and culture. Tourism Management. 2020. Vol. 80. Pp. 104-108. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104108
  10. Christou P., Sharpley R. Philoxenia offered to tourists? A rural tourism perspective. Tourism Management. 2019. Vol. 72. Pp. 39-51. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.11.007
  11. Presenza A., Petruzzelli A. M., Sheehan L. Innovation through tradition in hospitality. The Italian case of Albergo Diffuso. Tourism Management. 2019. Vol. 72. Pp. 192-201. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.11.020
  12. Мітюк О. В. Оцінка привабливості туристичних об’єктів і територій столичного регіону Географія та туризм: наук. зб. 2012. Вип. 19. С. 60-65.
  13. Антонець О. О., Харченко А. О. Оцінка туристичної привабливості регіонів України. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва: зб. наук. пр. 2016. № 1. С. 137-141.
  14. Давидова О. Г. Методи оцінювання туристичної привабливості регіонів країни. Український соціум. 2015. № 4(55). С. 97-107.
  15. Державна служба статистики України. Туризм: сайт. 2020. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/tur_.htm


Веб-майстер П. Попадюк