|  УДК 351.851; JEL I21, I29, C40 Журавель Ю. В., Григорук І. І. Конкурентні переваги закладів освіти України у глобальному мобільному просторі. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2022. Вип. 1(153). С. 32-38. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2022-1-5.
 Літер.: 18
 Автори  Журавель Юлія Вікторівнакандидат економічних наук докторант, Національний університет «Львівська політехніка»; викладач, Львівський державний коледж харчової та переробної промисловості Національного університету харчових технологій Контакти:   jul_zhur@ukr.net Сторінки:       Григорук Ірина Іванівнакандидат економічних наук доцент кафедри управління та бізнес-адміністрування, Карпатський національний університет імені Василя Стефаника Контакти:   ira.hryhoruk@gmail.com,  iryna.hryhoruk@pnu.edu.ua Сторінки:       АнотаціяПредставлено складові освітнього процесу (педагогічна, кадрова, матеріально-технічна, організаційна тощо), які є основою конкурентних переваг закладів освіти України в глобальному мобільному просторі. Зосереджено увагу на важливості застосування практики міжнародного стажування, яка слугує ефективізації академічної мобільності науково-педагогічних кадрів. Охарактеризовано проблеми навчального процесу в закладах освіти, однією з найважливіших яких є залучення практиків у навчальний процес. Визначено головні пріоритети покращення освітнього процесу закладів освіти України. Наголошено на важливості цифровізації освітнього процесу та зазначено її основні переваги з початку пандемії COVID-19 і до сьогодні. Відображено елементи, які має поєднувати в собі цифрове освітнє середовище задля ефективного функціонування та повномасштабного використання. Зазначено, що елементи цифровізації закладів освіти є ознакою їхньої конкурентоспроможності як всередині країни так і за кордоном, оскільки це дозволяє іноземцям отримувати освіту на відстані, а українцям – за кордоном. Схематично запропоновано ціннісну площину брендингу освіти, що дає змогу закладу освіти позиціонувати свої унікальні ніші для маркетингових можливостей. Ключові слова:конкурентоспроможність, заклади освіти, мобільний простір, брендинг, сфера освіти ПосиланняСторонянська І. З., Беновська Л. Я. Проблеми функціонування освітньої мережі та шляхи її консолідації. Регіональна економіка. 2017. № 3(85). С. 55-64.Hrynkevych O., Sorochak O., Panukhnyk O., et al. Competitiveness of Higher Education System as a Sector of Economy: Conceptual Model of Analysis with Application to Ukraine. Intelligent Human Systems Integration. 2020. Vol. 1131. Pp. 439-445. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-39512-4_69Гринькевич О. С. Управління конкурентоспроможністю вищої освіти України методологія аналізу і системи моніторингу): дис. … д-ра екон. наук: спец. 08.00.03. Львів, 2018. 628 с.Масімова Л. Г. Залучення представників роботодавців до освітнього процесу (на прикладі підготовки фахівців з видавничої справи та редагування. Інтегровані комунікації. 2016. № 2. С. 53-58. DOI: https://doi.org/10.28925/2524-2644.2016.2.9Чернікова Л. Ф. Розвиток освіти в сучасній Україні. Освітньо-правовий аспект. Культура народов Причерноморья. 2014. № 266. С. 199-203.Паска О. В. Львівщина як освітній центр: передумови та напрями розвитку. Регіональна економіка. 2020. № 3(97). С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-5Бондаренко О. В. Українська національна ментальність та освітня культура: точки стикання. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії: зб. наук. пр. 2008. Вип. 34. С. 173-180.Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія. Львів: Львівська політехніка, 2014. 168 с.Журавель Ю. В., Попадинець Н. М., Панухник О. В. Система забезпечення якості освіти шляхом державного регулювання діяльності закладів вищої освіти. Економічні горизонти. 2019. № 3(10). С. 43-53. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.3(10).2019.212806Журавель Ю. В., Попадинець Н. М., Панухник О. В. Особливості ліцензування в діяльності вищих навчальних закладів. Економічні горизонти. 2019. № 1(8). С. 123-130. DOI: https://doi.org/10.31499/2616-5236.1(8).2019.212805Концепція цифрової трансформації освіти і науки: МОН запрошує до громадського обговорення. Міністерство освіти і науки України: сайт. 25.05.2021. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-do-gromadskogo-obgovorennyaВсеукраїнська школа онлайн: сайт. 2022. URL: https://lms.e-school.net.uaМоніторинг реалізації інтелектуального потенціалу випускників закладів вищої та професійно-технічної освіти прикордонного регіону: соціальне партнерство, державне і регіональне замовлення (2018-2020 рр.): на замовлення Львівської обласної державної адміністрації за кошти державного бюджету України при секторальній підтримці ЄС. IntellectLviv: сайт. 2021. URL: https://intellectlviv.comЗдор О. Як запровадити брендинг – новий механізм забезпечення якості освіти: перші два кроки. Практика управління закладом освіти. 2021. № 2. URL: https://edirshkoly.mcfr.ua/870729Балакірєва О. М., Левін Р. Я., Ноур А. М. Цінності освіти і праці як передумови сталого розвитку українського суспільства. Український соціум. 2012. № 3. С. 7-30. DOI: https://doi.org/10.15407/socium2012.03.007Реброва О. Є. Методологічні основи педагогічної ментальності: культурологічний та професійний аспекти: монографія. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. 283 с.Прес-реліз – «Понад половину українців не вважають себе добре поінформованими про реформи в освіті». Інститут соціальної та політичної психології: сайт. 28.10.2021. URL: https://ispp.org.ua/2021/10/28/pres-reliz-ponad-polovinu-ukra%D1%97nciv-ne-vvazhayut-sebe-dobre-poinformovanimi-pro-reformi-v-osvitiБільшість щиро вірить, що деінде жити краще, – Елла Лібанова про українську моду на еміграцію. Укрінформ: сайт. 18.09.2021. URL: https://zakordon.24tv.ua/bilshist-shhiro-virit-shho-deinde-zhiti-krashhe-ella-libanova_n1740671 |