Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2022.04.003

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.138; JEL M31, M39, L31
Білик І. І. Краудфандингові платформи як інструмент додаткового фінансування неприбуткових організацій. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2022. Вип. 4(156). С. 3-6. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2022-4-1.
Літер.: 10

Автори



Білик Ірина Іванівна

кандидат економічних наук

доцент кафедри маркетингу і логістики, інститут економіки і менеджменту, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: iryna.i.bilyk@lpnu.ua

Сторінки:

Анотація

Аналізується роль краудфандингу як методу аутсорсингу інноваційних рішень та основного інструменту фандрайзингу неприбуткових організацій в умовах розвитку ІТ-технологій і глобального доступу до інтернет-мереж. У дедалі більш конкурентному світі краудфандинг відкрив неприбутковим організаціям перспективи щодо мобілізації матеріальних і нематеріальних ресурсів. Розвиток інформаційних технологій і комп’ютерних мереж сприяв створенню нових форм фінансування та просування проєктів, що дають змогу зв’язатися з однодумцями у всьому світі та значно полегшити координацію збору коштів. В онлайн-формі краудфандинг реалізується через сайти соціальних мереж, а також спеціалізовані краудфандингові платформи. В основі краудфандингу лежить принцип відкритості, доступності, прогресивності, правдивості інформації, а фактор довіри є визначальним у мобілізації потенційних прихильників для надання допомоги. Оскільки краудфандингові платформи набули популярності, багато неприбуткових організацій почали використовувати їх для реалізації своїх ініціатив серед великої кількості осіб через онлайн-платформи. Проаналізовано зарубіжний досвід використання краудфандингових платформ як інструменту фінансування. Досліджено становище українського ринку краудфандингових платформ і виявлено своєрідні атрибути його функціонування.

Ключові слова:

краудфандинг, фандрайзинг, неприбуткові організації, соціальні мережі, краудфандингові платформи

Посилання

    
  1. Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher A. Crowdfunding: tapping the right crowd. Journal of Business Venturing. 2014. Vol. 29(5). Pp. 585-609. DOI: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1578175
  2. Mollick E. The Dynamics of Crowdfunding: An Exploratory Study. Journal of Business Venturing. 2014. Vol. 29(1). Pp. 1-16. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2013.06.005
  3. Agrawal A., Catalini C., Goldfarb A. Crowdfunding: Geography, Social Networks, and the Timing of Investment Decisions. Journal of Economics & Management Strategy. Vol. 24(2). Pp. 253-274. DOI: https://doi.org/10.1111/jems.12093
  4. Zheng H., Li D., Wu J., Xu Y. The Role of Multidimensional Social Capital in Crowdfunding: A Comparative Study in China and US. Information & Management. 2014. Vol. 51(4). Pp. 488-496. DOI: https://doi.org/10.1016/j.im.2014.03.003
  5. Burtch G., Ghose A., Watta S. An Empirical Examination of the Antecedents and Consequences of Contribution Patterns in Crowd-Funded Markets. Information Systems Research. Vol. 24(3). Pp. 499-519. DOI: https://doi.org/10.1287/isre.1120.0468
  6. Cholakova M., Clarysse B. Does the Possibility to Make Equity Investments in Crowdfunding Projects Crowd Out Reward-Based Investments? Entrepreneurship: Theory & Practice. Vol. 39(1). Pp. 145-172. DOI: https://doi.org/10.1111/etap.12139
  7. Agrawal A., Catalini C., Goldfarb A. Offline relationships, distance, and the Internet: the geography of crowdfunding. NET Institute Working Papers. 2014, Sep 7. No. 10-08. DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.1692661
  8. Greenberg M. D., Hui J., Gerber E. Crowdfunding: a resource exchange perspective. CHI’13 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems. 2013. Pp. 883-888. DOI: https://doi.org/10.1145/2468356.2468514
  9. Краудфандинг для соціальних проектів. Моє місто: сайт. 2022. URL: https://mycity.one
  10. Велика ідея: сайт. 2022. URL: https://biggggidea.com/projects


Веб-майстер П. Попадюк