Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2022.06.020

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 004:316.77:338.48; JEL L14, L86, Z30
Куліш І. М. Можливості та проблеми використання інформаційних технологій у туристично-рекреаційній сфері. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2022. Вип. 6(158). С. 20-26. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2022-6-3.
Літер.: 24

Автори



Куліш Інна Михайлівна

кандидат наук з державного управління, старший науковий співробітник

старший науковий співробітник відділу регіональної екологічної політики та природокористування, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України»

Контакти: inna.m.kulish@gmail.com, reksi@email.ua

Сторінки:

Анотація

Досліджено вплив інформаційних технологій на туристично-рекреаційну діяльність. Визначено умови функціонування ринку туристичних послуг у сучасних умовах. Показано, що можливості інтернету створили нові способи ведення бізнесу. Розкрито особливості застосування SMM-маркетингу для просування туристичних послуг. Проаналізовано специфіку використання комп’ютерних технологій у сферах гостинності, транспортних послуг, туристичного посередництва, розваг тощо. В історичній ретроспективі показано становлення найпотужнішої компанії у сфері інтернет-бронювання – Booking.com. На прикладі компанії-виробника шин «Michelin» досліджено, як рекламна кампанія з поширення путівника перетворилась на високоприбутковий бізнес і стала підґрунтям для розвитку гастрономічного туризму в сучасному його розумінні. Розглянуто переваги використання інформаційних технологій для туристів, а також фірм-надавачів послуг. Показано випадки зловживання з боку надавачів туристичних послуг. Доведено, що найбільшою перешкодою для розвитку електронного туризму є низький рівень кібербезпеки. Встановлено, що усі країни світу, які потрапили до сфери впливу електронного туризму, працюють над посиленням безпеки споживачів. Підкреслено важливість проведення компаративного аналізу вигід і втрат для територій від туристичної діяльності.

Ключові слова:

маркетинг туризму, електронний туризм, інформаційні технології, соціальні мережі, кібербезпека

Посилання

    
  1. Виноградова О. В., Дрокіна Н. І., Паламаренко С. В. Актуальність використання технологій інтернет-маркетингу в комерційній діяльності підприємств. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи: зб. тез доп. ІІ Міжнар. наук. практ. конф., 22 квітня 2021 р. Київ: Політехніка, 2021. С. 44-45.
  2. Tourism recovery accelerates to reach 65% of pre-pandemic levels all regions. UNWTO: Website. 23.11.2022. URL: https://www.unwto.org/news/tourism-recovery-accelerates-to-reach-65-of-pre-pandemic-levels#:~:text=Despite%20growing%20challenges%20pointing%20to,1.8%20trillion%20recorded%20in%202019
  3. Promotion of a site or groups in social networks (SMM). WEDEX: Website. 2022. URL: https://wedex.com.ua/en/services/smm-promotion
  4. Buss A., Strauss N. Online communities handbook: building your business and brand on the Web. San Francisco: New Riders, 2009. 271 р.
  5. Сомова О. Як змінився рейтинг соціальних мереж в Україні та світі: актуальна статистика після 24 лютого 2022 року. Webpromo: сайт. 22.07.2022. URL: https://cutt.ly/H8dZFOW
  6. Smith B. What is social media marketing? Search Engine Land: Website. 17.11.2022. URL: https://searchengineland.com/what-is-social-media-marketing-389170
  7. The History of the Michelin Guide. Michelin Guide: Website. 14.06.2019. URL: https://guide.michelin.com/kr/en/article/features/history-michelin-guide
  8. Hijacking B. Open letter to Peter Verhoeven, Managing Director Europe, Middle East, Africa AT Booking.com. So geht Hotel heute: Website. 22.02.2015. URL: https://www.so-geht-hotel-heute.com/2015/02/brand-hijacking-booking-com
  9. Most downloaded travel apps worldwide in 2022, by aggregated number of downloads. Statista: Website. 2022. URL: https://www.statista.com/statistics/1229187/most-downloaded-travel-apps-globally/#:~:text=The%20Google%20Maps%20mobile%20app,million%20and%2080%20million%20downloads
  10. The inside story of twin deals that created an online hotel-booking juggernaut. Skift: Website. 2022. URL: https://skift.com/oral-history-of-booking-acquisition
  11. Lightfoot A. How Booking.com Became Travel’s Biggest Brand. Latana: Website. 27.09.2022. URL: https://latana.com/post/booking-deep-dive
  12. Schaal D. How many hotels in the world are there anyway? Booking.com keeps adding them. PhocusWire: Website. 26.03.2012. URL: https://www.phocuswire.com/How-many-hotels-in-the-world-are-there-anyway-Booking-com-keeps-adding-them
  13. Pick your perfect stay as Booking.com adds its 600,000th property. Booking.com: Website. 18.02.2015. URL: https://globalnews.booking.com/pick-your-perfect-stay-as-bookingcom-adds-its-600000th-property
  14. Kucheran T. How Many Genius Levels Are There On Booking.com? Travel Off Path: Website. 7.11.2021. URL: https://www.traveloffpath.com/how-many-genius-levels-on-booking
  15. Fox L. Booking.com pilots integrated flight booking service with etraveli. PhocusWire: Website. 15.10.2019. URL: https://www.phocuswire.com/booking-com-integrates-flight-booking-service
  16. Walson K. Booking.com looks to expand vacation rental, flight options. PhocusWire: Website. 23.02.2023. URL: https://www.phocuswire.com/Bookingcom-looks-to-expand-vacation-rentals-flight-options
  17. Earning Miles. FlyDubai: Website. 2022. URL: https://www.flydubai.com/en/skywards/earning
  18. Sorrells M. Wave of class action lawsuits provide warning for travel brands. PhocusWire: Website. 2.02.2023. URL: https://www.phocuswire.com/wave-class-action-lawsuits-warning-for-travel-brands?ctxp=
  19. Whitehead J. Booking.com targeted by hackers with email scam asking customers for payment details. Independent: Website. 4.06.2018. URL: https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/travel-website-hackers-cyber-crime-phishing-holidays-a8382771.html
  20. Investigation into the hotel online booking sector. Office of Fair Trading: Website. 2014. URL: https://webarchive.nationalarchives.gov.uk/ukgwa/20140402153926/http://www.oft.gov.uk/OFTwork/competition-act-and-cartels/ca98/closure/online-booking
  21. Booking.com commits to align practices presenting offers and prices with EU law following EU action. European Commission: Website. 20.12.2019. URL: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/pl/ip_19_6812
  22. Turkish travel association seeks to extend Booking.com ban to Airbnb, Expedia, Skyscanner. Daily News: Website. 8.08.2018. URL: https://www.hurriyetdailynews.com/turkish-travel-association-seeks-to-extend-booking-com-ban-to-airbnb-expedia-skyscanner-135602
  23. May K. Hoteliers claim Booking.com parity agreement still wrong and anti-competitive. PhocusWire: Website. 24.04.2015. URL: https://www.phocuswire.com/Hoteliers-claim-Booking-com-parity-agreement-still-wrong-and-anti-competitive
  24. Hern A. EU warns of ‘point of no return’ if internet firms are not regulated soon. The Guardian: Website. 24.04.2015. URL: https://www.theguardian.com/technology/2015/apr/24/eu-warns-internet-firms-regulated-amazon-etsy


Веб-майстер П. Попадюк