Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2023.04.030

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 330.44; JEL D01, M10, Q02
Яхно Т. П. Основні методи стратегічного управління товарними потоками на внутрішньому ринку. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2023. Вип. 4(162). С. 30-34. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2023-4-5
Літер.: 9

Автори



Яхно Тетяна Петрівна

доктор економічних наук, доцент

професор кафедри міжнародних економічних відносин, факультет міжнародних економічних відносин, Львівський торговельно-економічний університет; старший науковий співробітник відділу проблем реального сектору економіки регіонів, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України»

Контакти: tetis74@gmail.com

Сторінки:

Анотація

Розглянуто теоретичні основи методів стратегічного управління товарними потоками на мікрорівні: ця функція здійснюється в контексті місії організації, а його фундаментальне завдання полягає в тому, щоб забезпечити взаємозв’язок місії з основними цілями організації в умовах змінного глобального середовища. Представлено пріоритети державної соціально-економічної політики, яким відповідає розвиток споживчого ринку. Зазначено, що людина завжди є потенційним творцем необхідних умов еволюції суспільства, а визначається ця дія через механізми споживання. Визначено завдання щодо формування організаційно-економічного механізму управління товарними потоками (макрорівень), який забезпечує оптимальний варіант руху товарів, тобто те, чого ми прагнемо, здійснюючи управління товарними потоками на макроекономічному рівні. Представлено математичний опис загальної рівноваги та ринковий механізм, який передбачає рівновагу між виробництвом і споживанням, встановлений через дію закону попиту та пропозиції в умовах вільного ринку. Розглянуто систему економічних зв’язків, відносин і відповідних їм організаційно-економічних форм, які забезпечують узгодження економічних інтересів. Сформульовано основні методи управління внутрішньовиробничими товарними потоками на мікрорівні. Обґрунтовано авторитарне рішення механізму раціонування, а також визначено труднощі впровадження механізму раціонування.

Ключові слова:

товарні потоки, механізму раціонування, стратегічне планування, споживчий попит

Посилання

    
  1. Гевко О. Б., Шведа Н. М. Стратегічне управління: навч. посіб. Тернопіль, 2016. 152 с.
  2. Тертичка В. В. Стратегічне управління: навч. посібник. Київ: НАДУ, 2014. 196 с.
  3. Скамай Л. Г. Экономический анализ деятельности предприятия: учебник. М.: ИНФРА-М, 2017. 296 с.
  4. Лагутін В. Д. Внутрішній ринок споживчих товарів: теорія розвитку і регулювання: монографія. Київ: КНТЕУ, 2008. 327 с.
  5. Сток Дж. Р., Ламберт Д. М. Стратегическое управление логистикой. М.: ИНФРА-К, 2005. 797 с.
  6. Волобуева Е. Ю. Возможности оптимизации объема заказа и цены реализации товара в цепи поставок. Логистика. 2010. № 3. С. 36-37.
  7. Порохня В. М., Безземельна Т. О., Кравченко Т. А. Стратегічне управління: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 224 с.
  8. Марцин В. С. Економіка торгівлі: підручник. Київ: Знання, 2008. 603 с.
  9. Лігоненко Л. О. Теоретико-методичні засади управління розвитком споживчого ринку. Актуальні проблеми економіки. 2006. № 11(65). С. 103-112.


Веб-майстер П. Попадюк