Досліджено новітні моделі організації туристичного бізнесу як концептуального опису створення економічної або соціальної цінності для споживача послуг у реальних економічних ситуаціях, ступеня розвитку засобів комунікацій, методів проведення грошових трансакцій. Визначено напрями активізації видів економічної діяльності, без яких гальмується розвиток туристичного бізнесу (тревел-журналістика, краудсорсинг, бізнес щодо спільного використання майна, каучсерфінг, кастомізація, партнерство). Запропоновано використовувати тревел-журналістику для просування туристичних брендів, формування іміджу курортів, промоушна дестинацій, сприяння зростанню попиту на туристичні послуги. Наведені приклади перспективного використання інструментів краудсорсингу в туризмі. Обґрунтовані напрями використання кастомізації в туризмі, зокрема розширення каналів збуту, залучення нових сегментів споживачів, персоналізація елементів обслуговування, спеціалізація туроператорів на індивідуальних послугах. Розкрито сутність партнерського бізнесу в туризмі, наведені приклади партнерських програм туроператорів. Здійснена класифікація основних моделей організації туристичного бізнесу, критеріями якої є особливості взаємодії з потенційними споживачами та механізми монетизації послуг. Обґрунтовано, що реалізація стратегії удосконалення наявних туристичних продуктів не забезпечує досягнення усталених конкурентних переваг. Значно більші можливості підвищення конкурентоспроможності туристичного бізнесу криються в оптимізації бізнес-моделі. Використані наукові методи порівняння архетипів бізнес-моделей туристичної операторської діяльності, аналізу фахової літератури для визначення тенденцій у туризмі, синтезу для обґрунтування напрямів використання краудсорсингу в туризмі.
модель організації туристичного бізнесу, тревел-журналістика, краудсорсинг у туризмі, кастомізація туристичного продукту, партнерство в організації туристичного бізнесу
Цитування
Безуглий І. В. Інструментальне забезпечення протидії кризовим явищам у туризмі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 21. С. 117-121. {sep2021.03.003.008}