Розглянуто особливості розвитку туристичної сфери відповідно до обмежень і викликів воєнного часу. Розкрито характерні ознаки поведінки потенційних туристів і виокремлено напрями активного розвитку сучасної сфери внутрішнього туризму в Україні. Визначено специфіку туристичних локацій прифронтових територій, західних і центральних областей, а також солідарного та волонтерського туризму. На конкретних прикладах з’ясовано особливості сфери гостинності та індустрії розваг. Зазначено, що після війни для українських та іноземних туристів будуть цікавими й пізнавальними екскурсійні тури в місця, де проходили активні бойові дії або які були раніше окуповані, а також на об’єкти, що утворилися внаслідок війни (місця масових поховань або битв, оборонні споруди тощо). Виділено деякі об'єкти ресурсної бази воєнного туризму, сконцентровані в Донецькій (Краматорськ, Піски, Маріуполь та ін.), Київській (Буча, Ірпінь, Гостомель, Бородянка), Харківській (Ізюм, Харків), Херсонській (Чорнобаївка) та Одеській (о. Зміїний) областях. Оскільки географія розміщення оборонних споруд в Україні достатньо широка, інші області також є перспективними в цьому напрямі.
туризм, туристичні локації, внутрішній туризм, медичний туризм, зелений туризм, воєнний туризм, війна