Описана специфіка маркетингових досліджень, що проводяться в організаціях мас-медіа. Виокремлено проблему недосконалості системи маркетингових досліджень у медіа-бізнесі в аспекті вивчення медіа-потреб аудиторії. Виявлено проблемні аспекти вивчення інформаційних потреб медіа-аудиторії. Розглянувши основні методики медіа-досліджень аудиторії та їхні недоліки серед різних видів ЗМІ, можемо зауважити на головній недосконалості системи – відсутності необхідних медіа-досліджень. Адже певною мірою кожен вид ЗМІ використовує ті чи інші інструменти для отримання даних про аудиторію, але висока вартість спеціальних ретельних досліджень та інші аспекти не дозволяють ЗМІ повною мірою вивчати інформаційні потреби аудиторії, орієнтуватися в її інтересах і запитах. Можемо констатувати, що для ЗМІ, зокрема українських, багато чого про медіа-аудиторію досі є невідомим, вони не мають чіткого уявлення про певні важливі параметри медіа-аудиторії. Найбільший інформаційний вакуум спостерігається у дослідженнях мотиваційної сфери вибору аудиторією каналів масової інформації, де повинне мати місце різнобічне вивчення оціночних суджень медіа-аудиторії, її інтересів, настрою, побажань. Найбільше недосконалість системи медіа-досліджень проявляється на телебаченні, де різноманітні методи якісних досліджень ігноруються і замінюються лише рейтинговими. Ці медіа-вимірювання належать до кількісних медіа-досліджень. Попри істотні переваги інтернету як сприятливого середовища для проведення медіа-досліджень аудиторії, виокремлено низку недоліків, що ускладнюють збирання надійної інформації. Визначено, що недосконалість системи медіа-досліджень аудиторії в Україні виявляється в низці аспектів. Практично не проводяться (або проводяться не належним чином) якісні медіа-дослідження. У більшості випадків їх замінюють кількісними медіа-дослідженнями, які не дають інформації про інформаційні потреби цільової аудиторії мас-медіа. Недосконалість проявляється у відсутності зворотного зв’язку медіа-реципієнтів і медіа-продуцентів, який може бути налагоджений, зокрема шляхом систематичного вивчення думки споживачів медіа-контенту щодо отримуваної інформації. Запровадження такої практики може дати можливість маркетологам мас-медіа дізнатися, якими саме медіа-продуктами можна привернути увагу аудиторії, отримати її оцінку щодо вже існуючого медіа-контенту, зрозуміти, які медіа-продукти виробляти надалі.
маркетингові дослідження медіа-аудиторії, медіа-потреби, медіаметрія