Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2018.04.108

Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 339.137; JEL O10, O31
Юринець З. В. Науково-методичний підхід щодо вибору інноваційної стратегії суб’єктів господарювання. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2018. Вип. 4(132). С. 108-113. URL: http://ird.gov.ua/sep/doi/sep2018.04.113_u.
Літер.: 12

Автори



Юринець Зорина Володимирівна

доктор економічних наук, доцент

професор кафедри менеджменту, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка

Контакти: zoryna_yur@ukr.net

Сторінки:

Анотація

У статті з’ясовано, що вибір інноваційної стратегії, які є найкращим засобом реалізації стратегічних інноваційних цілей суб’єктів господарювання, потребує виділення різновидів інновацій та їх ефективного впровадження у практику у випадку вибору найкращих інноваційних стратегій і відхилення застарілих ідей. Запропоновано методологію вибору інноваційної стратегії розвитку суб’єктів господарювання. Ця методологія базується на системі показників та розрахунку інтегральних показників інноваційної діяльності підприємств: інноваційної інтенсивності, ризиковості впровадження інновацій, стратегічної інноваційної спроможності. У дослідженні були використані загальнонаукові та спеціальні методи: метод групування, наукова абстракція, обстеження та експертна оцінка, деталізація, критичний аналіз, конкретизація, схематичне та графічне зображення, синтез та узагальнення наукового досвіду сучасних теоретичних досліджень і комплексний підхід. Результатом наукового дослідження є розроблена система показників вибору інноваційної стратегії суб’єктів господарювання, основних характеристик інноваційних стратегій, показників та масштабів вибору інноваційної стратегії, інтерпретації оцінки інтегральних показників. Запропоновані індикатори вибору інноваційної стратегії вказують на певний рівень контролю якості кожної з розглянутих компонентів.

Ключові слова:

суб’єкти господарювання, інноваційна стратегія, інтенсивність, ризики, стратегічний інноваційний потенціал

Посилання

    
  1. Мищишин І. Р. Аналіз державних механізмів фінансового забезпечення малого та середнього підприємництва Львівщини. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України. Львів. 2014. Вип. 4(108). С. 263-271.
  2. Пехник А. Експансія ТНК у сучасній світовій економіці: теоретичні аспекти. Вісник Львівського університету: Серія міжнародні відносини. 2013. Вип. 33. С. 210-218.
  3. Yurynets Z., Bayda B., Petrych O. Country’s economic competitiveness increasing within innovation component. Economic Annals-XXI. 2015. № 9-10. Рр. 32-35.
  4. Гольдштейн Г. Я. Стратегический инновационный менеджмент. Таганрог: Изд-во ТРГУ, 2004. 267 с.
  5. Ефремов В. С. Стратегическое планирование в бизнес-системах. Москва: Финпрес, 2001. 240 с.
  6. Ілляшенко С. М., Шипуліна Ю. С. Розвиток теоретико-методологічних засад переходу підприємств на інноваційний шлях розвитку. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4, Т. І. С. 103-113.
  7. Ламбен Ж. Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. СПб.: Питер, 2006. 800 с.
  8. Минцберг Г. Структура в кулаке: создание эффективной организации / [пер. с англ. под ред. Ю. Н. Каптуревского]. Спб.: Питер, 2001. 512 с.
  9. Стадник В. В., Йохна М. А. Інноваційний менеджмент. Київ: Академвидав, 2006. 463 с.
  10. Гриньов А. В. Інноваційний розвиток промислових підприємств: концепція, методологія, стратегічне управління: монографія. Xарків: ІНЖЕК, 2003. 308 с.
  11. Інновації: проблеми науки та практики: монографія / редкол.: B. C. Пономаренко, М. О. Кизим, О. М. Тищенко. Xарків: ІНЖЕК, 2008. 232 с.
  12. Балабанова Л. В., Холод В. В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств. Київ: ВД «Професіонал», 2006. 448 с.


Веб-майстер П. Попадюк