УДК 911.375.4:316; JEL D70, H54, O15 Кравець Г. І. Перспективи впровадження публічно-приватного партнерства як інструменту стимулювання розвитку інфраструктури України. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2019. Вип. 4(138). С. 9-13. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2019-4-2. Літер.: 9
Автори Кравець Галина Іванівнастудентка групи ДСПУАзм-25 Навчально-наукового інституту публічного управління Тернопільського національного економічного університету
Контакти: hkravets94@gmail.com
Сторінки:
АнотаціяРозвиток інфраструктури визначає вихідні дані для соціально-економічної траєкторії країн. Забезпечення ефективного механізму стимулювання капітального інвестування в інфраструктуру відіграє одну із вирішальних ролей у реалізації стратегій розвитку для економік, що розвиваються. Залучення приватних інвестицій через публічно-приватні партнерства (ППП) знижують потребу в державних витратах. Спостерігається зростання частки інноваційних рішень у реалізації проектів у межах такого партнерства, оскільки умови ринкових відносин спонукають приватний сектор до конкуренції в тендерному суперництві. Перенесення ризиків, пов’язаних із реалізацією та подальшим обслуговуванням інфраструктури, означає розширення фінансових можливостей держави. Забезпечення інституційного та правового поля у середовищі реалізації проектів формату ППП суттєво знижує ризики невдачі, особливо у разі виникнення кризових явищ. Сприяння розвитку ППП в Україні пришвидшить євроінтеграційні процеси та суттєво пожвавить соціально-економічний розвиток. Рекомендовано акцентувати на дотриманні принципу взаємовигідної мотивації для ефективного впровадження механізму ППП в Україні.
Ключові слова:публічно-приватне партнерство, розвиток інфраструктури, інфраструктурні інвестиції, соціально-економічний розвиток, країни, що розвиваються
Посилання- Public-Private Partnerships Reference Guide. International Bank for Reconstruction and Development. The World Bank: Website. 2017. DOI https://doi.org/10.1596/29052.
- Public Private Partnerships in the EU: Widespread shortcomings and limited benefits. European Court of Auditors: Website. 2018. URL: https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR18_09/SR_PPP_EN.pdf
- Delmon J. Understanding Options for Public-Private Partnerships in Infrastructure Sorting out the forest from the trees: BOT, DBFO, DCMF, concession, lease… 2010. 75 p. World bank: Website URL: http://documents.worldbank.org/curated/en/999661468323693635/Understanding-options-for-public-private-partnerships-in-infrastructure-sorting-out-the-forest-from-the-trees-BOT-DBFO-DCMF-concession-lease. DOI https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2019.06.001.
- Zengqi X., Lam J. Willingness to take contractual risk in port public-private partnerships under economic volatility: The role of institutional environment in emerging economies. Transport Policy. 2019. Vol 81(C). Pp. 106-116. DOI https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2019.06.001.
- Palaco L., Park M., Kim S., Rho J. Public-private partnerships for e-government in developing countries: An early stage assessment framework. Evaluation and Program Planning. 2019. Vol. 72. Pp.205-218. DOI https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2018.10.015.
- Osei-Kyei R., Chan A. P. C., Yu Y., Chen Ch., Dansoh A. Root causes of conflict and conflict resolution mechanisms in public-private partnerships: Comparative study between Ghana and China. ScienceDirect: Website. 2019. DOI https://doi.org/10.1016/j.cities.2018.10.001.
- Yang X., Jiayu Z., Geoffrey S., Yingying Y. Incentives for green retrofits: An evolutionary game analysis on Public-Private-Partnership reconstruction of buildings. Journal of Cleaner Production. 2019. Vol. 232. Pp. 1076-1092. DOI https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2019.06.014.
- Opara M., Paul R. The perceived efficacy of public-private partnerships: A study from Canada. Critical Perspectives on Accounting. 2019. No 58. Pp. 77-99. DOI https://doi.org/10.1016/j.cpa.2018.04.004.
- Chauhan Y., Marisetty V. Do public-private partnerships benefit private sector? Evidence from an emerging market. Research in International Business and Finance. 2019. Vol. 47(C). Pp. 563-579. DOI https://doi.org/10.1016/j.ribaf.2018.10.002.
|