УДК 364(477)(075.8); JEL H41, H15, I38 Возна Л. Б., Мельник О. В. Аналіз системи підготовки фахівців соціальної роботи в Україні. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2022. Вип. 6(158). С. 42-48. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2022-6-6. Літер.: 12
Автори
Возна (Сіверська) Любов Богданівнакандидат економічних наук, доцент
доцент кафедри соціального забезпечення та управління персоналом, економічний факультет, Львівський національний університет імені Івана Франка
Контакти: voznalb@ukr.net, voznalb@gmail.com, liubov.vozna@lnu.edu.ua
Сторінки:
Мельник Оксана Володимирівнакандидат економічних наук
доцент кафедри економічної теорії, факультет економіки та управління, ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана"
Контакти: melnyko@kneu.edu.ua
Сторінки:
АнотаціяРозглянуто особливості професії соціального працівника та основні складові системи підготовки фахівців соціальної роботи. Проаналізовано сучасну систему підготовки фахівців соціальної роботи в Україні. Зазначено недоліки та проблеми української системи підготовки соціальних працівників, зокрема низький рівень заробітної плати та недостатнє фінансування системи підготовки, надмірна теоретична та слабка практична підготовка, а також наведено рекомендації щодо її покращення, зокрема вдосконалення освітніх програм, підвищення фінансування та створення умов для підвищення професійного рівня соціальних працівників. Обґрунтовано необхідність реформи вітчизняної системи підготовки фахівців соціальної роботи, яка має стати основою для побудови нової моделі професійної ролі сучасного соціального працівника. Успішному формуванню якісної системи підготовки фахівців соціальної роботи сприятиме якісна освіта та практичний досвід. Висновки аналізу свідчать про те, що удосконалення системи підготовки фахівців соціальної сфери в Україні є необхідним етапом для підвищення якості та ефективності соціальної роботи та забезпечення якісних послуг для осіб, які мають потребу в соціальній підтримці.
Ключові слова:соціальна робота, соціальний працівник, соціальна сфера, системи підготовки фахівців соціальної роботи, професійна роль
Посилання- Капська А. Й. Деякі аспекти професійної підготовки соціальних педагогів і соціальних працівників. Вісник Глухівського національного педагогічного університету. 2010. № 15. С. 12-16.
- Рідкодубська Г. А. Зміст підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної мобільності в рамках вивчення дисципліни «практикум з соціальної роботи». Молодий вчений. 2018. № 5(57). С. 75-78.
- Стандарт вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень вищої освіти, ступінь вищої освіти «Бакалавр», галузь знань 23 «Соціальна робота», спеціальність 231 «Соціальна робота». Міністерство освіти і науки України: сайт. 2019. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/231-Sotsial.robota-bakalavr-VO.18.01.pdf
- Стандарт вищої освіти України: перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 23 «Соціальна робота», спеціальність 232 «Соціальне забезпечення». Міністерство освіти і науки України: сайт. 2019. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/28/232-Sotsial.Zabezpech-bakalavr-VO.18.01.pdf
- Міністерство економіки України: сайт. 2022. URL: https://www.me.gov.ua
- Скачкова Г. С. Особливості сучасної професійної підготовки соціальних працівників у вищих навчальних закладах. Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»: Філософія. Психологія. Педагогіка: зб. наук. пр. 2016. № 3(48). С. 128-133.
- Про соціальні послуги: Закон України від 17.01.2019 р. № 2671-VIII. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19
- Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII. Законодавство України: URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
- Вступ. Освіта.ua: сайт. 2022. URL: https://vstup.osvita.ua
- Державна служба статистики України: сайт. 2022. URL: https://www.ukrstat.gov.ua
- Тренди та рекомендації щодо роботи майбутнього в Україні до 2025 року під впливом наслідків повномасштабної війни. CareerHub: сайт. 27.10.2022. URL: https://careerhub.in.ua/trendi-ta-rekomendacii-shhodo-roboti-ma
- Равчина Т. Організація взаємодії викладача і студентів у навчально-виховному процесі вищої школи: концепції, підходи, технології. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2005. № 19. Ч. 2. С. 3-16. URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/departments/pedagogika/periodic/visnyk/19_2/01_ravchyna.pdf
|