Сформовано теоретичні підходи до визначення сутності конкурентоспроможності працівників у сфері торговельних послуг. Трактування поняття «конкуренція» низкою зарубіжних та українських учених систематизовано у розрізі трьох підходів: функціонально-цільовим, поведінковим і структурно-логічним. Зазначені підходи до трактування конкуренції можуть використовуватися у дослідженнях конкурентних відносин на ринку, а їх безпосередній вибір залежить від поставлених цілей і завдань аналізу. Певні відмінності мають тлумачення сутності конкуренції, запропоновані представниками української наукової школи конкурентоспроможності у сфері праці. Узагальнено теоретичні підходи до визначення поняття «конкурентоспроможність працівників». Визначено, що особливості підходів до розуміння конкуренції працівників пов’язані з тим, що об’єктом економічного суперництва на ринку праці в системі соціально-трудових відносин є не товари, продукція, послуги, а люди, носії певного трудового потенціалу з притаманними характеристиками рівня знань, умінь, навичок, досвіду, працездатності, мобільності, активності тощо. Запропоновано авторське визначення конкуренції працівників сфери торговельних послуг як їх змагання за отримання та відтворення кращих умов трудової діяльності в інтересах реалізації трудового потенціалу в процесі обслуговування покупців та отримання соціально-економічного та морального задоволення від своєї праці, розвитку компетентностей (знань, вмінь, навичок).