Розглянуто основні напрями аналізу фінансового стану і фінансових результатів діяльності з урахуванням особливостей туристичного бізнесу. Запропоновано проводити аналіз і оцінювати результати діяльності туристичного підприємства за такими напрямами: операційний аналіз, аналіз ресурсного потенціалу, аналіз ліквідності і фінансової стійкості, аналіз ділової активності, аналіз рентабельності. У межах запропонованих груп виокремлено систему показників, які їх характеризують, та нормативні значення показників, прийнятні для туристичних підприємств. Оцінку і аналіз операційної діяльності запропоновано проводити на основі розрахунку темпів зростання (зменшення) чистого доходу від реалізації послуг, собівартості надаваних послуг, валового прибутку; ресурсного потенціалу – на основі аналізу показників, що характеризують трудові ресурси і необоротні активи; ліквідність оцінюється шляхом визначення показників швидкої і абсолютної ліквідності та показника робочого капіталу; ділова активність – показниками оборотності активів, кредиторської і дебіторської заборгованості;фінансових результатів – шляхом оцінки динаміки показника фінансового результату (прибутку чи збитку) і показників рентабельності всіх активів, власного капіталу, продукції, окремого виду послуг.
Нашкерська М. М., Гаталяк О. М. Особливості аналізу показників рентабельності підприємств туристичної галузі. Географія і туризм: європейський досвід: Матеріали ювілейної VІ міжнародної конференції, присвяченої 10-річчю кафедри туризму. Львів: Вид. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2012. С. 275-278. {sep2018.05.169.003}