УДК 330.8:338.2; JEL G30, L50 Дерев’янко О. Г. Репутаційні аспекти капіталізації підприємства. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2019. Вип. 6(140). С. 67-71. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2019-6-12. Літер.: 13
Автори
Дерев’янко Олена Георгіївнадоктор економічних наук, доцент
професор кафедри економіки, обліку та фінансів, Національний університет харчових технологій
Контакти: y.derevyanko@pr-service.com.ua
Сторінки:
АнотаціяАктуалізовано проблематику дослідження репутації як фундаментального фактора капіталутворення за сучасних умов діяльності підприємства. Наведено наукову аргументацію щодо характеристики репутації як сполучного елементу інтелектуального та соціального капіталу, що впливає на якість та результати процесів капіталуотворення. Конкретизовано механізми забезпечення зростання капіталізації у репутаційній площині, які упорядковано так: забезпечення (полегшення) доступу до капіталу; зниження витрат, насамперед управлінських і трансакційних, унаслідок запровадження підприємством організаційних та управлінських новацій, що спрощують комунікації; підвищення продуктивності використовуваних активів; дія ефекту зниження конкуренції в сегментах ринку, де позиціонуються продукти підприємства; дія ефекту підвищення конкуренції серед інвесторів за можливість інвестувати в зазначене підприємство; стійкість розвитку з репутацією, що цілеспрямовано формується; ефект «довголіття», або подовження життєвого циклу. Доведено взаємозв’язок результатів капіталізації та репутації компанії в контексті створення шумпетеріанської та репутаційної ренти. Обґрунтовано авторську позицію щодо доцільності управлінського фокусування на якості бізнес-процесів (формування довіри як результату ефективних бізнес-процесів) та впливу на цінності стейкхолдерів (формування довіри як свідчення спорідненості / тотожності цінностей компанії та її корпоративних аудиторій), що є дієвими концептами у забезпеченні зростання капіталізації підприємств.
Ключові слова:капіталізація, репутація, цінність, довіра, вартість
Посилання- Bukhanets V. V., Usherenko, S. V. Determinants of enterprise fundumantal capitalization in the conditions of post-industrial development. Economics, management, law: socio-economic aspects of development: Collection of scientific articles. Vol 1. Roma: Edizioni Magi, 2016. Рp. 251-254.
- Мендрул О. Г. Управління вартістю підприємств. Київ: КНЕУ, 2002. 272 с.
- Теплова Т. В. Инвестиционные рычаги максимизации стоимости компании. Практика российских предприятий. Москва: Вершина, 2007. 272 с.
- Ивашковская И. В. Капитализация: крах или второе рождение? Москва: Международный университет в Москве, 2009. 38 с.
- Мельник О. В. Теоретико-змістовна площина взаємозв’язку категорії капіталізації підприємства. Вісник КНУТД. Серія «Економічні науки». 2019. № 4(137). С. 83-94.
- Shevchuk N. V. Economic nature of companies’ capitalization. Актуальні проблеми економіки. 2013. № 9(147). С. 20-26.
- Dyer J. H., Singh R. H. The relational view: Cooperative strategy and sources of interorganizational competitive advantage. Academy of Management Review. 1998. Vol. 23(4). Рp. 660-679. DOI: https://doi.org/10.5465/amr.1998.1255632.
- Уотсон П. Методи оцінки діяльності PR-підрозділу компанії: Найкраще практичне керівництво з планування, досліджень та оцінки зв’язків з громадськістю. Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Бук, 2006. 272 с.
- GAP (Generally Accepted Practices). International Association of Business Communicators: Website. 2019. URL: https://www.iabc.com/gap-generally-accepted-practices
- Macnamara J. PR Metrics: How to Measure Public Relations and Corporate Communication. Deakin University: Website. 2011. URL: https://deakin.rl.talis.com/items/D84050AA-7070-C7CC-AD33-9AE832709DAE.html
- Best Practice in the Measurement and Reporting of Public relations and ROI. Chartered Institute of Public Relations: Website. 2004. URL: http://www.cipr.co.uk
- Xavier R., Mehta A., Gregory A. Evaluation in Use: The Practitioner View of Effective Evaluation. PRism Online PR Journal. 2006. Vol. 4 (2). URL: http://www.prismjournal.org/fileadmin/Praxis/Files/Journal_Files/Evaluation_Issue/XAVIER_ET_AL_ARTICLE.pdf
- Dozier D. M. Manager’s Guide to Excellence in Public Relations and Communication Management. New York: Routledge, 1995. 272 р. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203811818.
|