УДК 330.142; JEL O31, O32 Петренко Л. А. Стратегічні детермінанти виведення інновацій на ринок. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2019. Вип. 6(140). С. 63-66. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2019-6-11. Літер.: 10
Автори
Петренко Людмила Анатоліївнакандидат економічних наук, доцент
доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Контакти: liudmyla.petrenko.3@kneu.ua
Сторінки:
АнотаціяПоліпшувальні інновації, на відміну від радикальних, є порівняно менш досліджуваним напрямом. При цьому менеджмент, приймаючи рішення про виведення на ринок інноваційного продукту, орієнтується на внутрішні та зовнішні фактори, де внутрішні – організаційна готовність до впровадження інноваційного продукту, а зовнішні – ринкова необхідність. Остання передбачає, якщо можливо, швидку реакцію на дії конкурентів, які також впроваджують поліпшувальні інновації. Дослідження того, як конкуруючі та доповнюючі технологічні події в зовнішньому середовищі впливають на виведення підприємством інноваційних продуктів на ринок, здійснено за результатами аналізу наукових публікацій з економіки інновацій та публікацій з конкурентного суперництва. З’ясовано, що стратегії поліпшувальних інновацій, як правило, стають менш орієнтованими на внутрішні деремінанти виведення інновацій на ринок по мірі підвищення концентрації ринку, але все частіше реагують як на інновації конкурентів, так і на інновації у додаткових технологіях. Отже, важливою детермінантою стратегічного вибору щодо виведення інновації на ринок є конкурентний тиск в галузі.
Ключові слова:управління інноваціями, розроблення нових продуктів, інноваційне підприємство
Посилання- Al-Laham A., Amburgey T. L. Who Makes You Central? Management International Review. 2010. Vol. 50(3). Pp. 297-323. DOI: https://doi.org/10.1007/s11575-010-0035-2
- Camisón C., Villar-López A. Non-technical innovation: Organizational memory and learning capabilities as antecedent factors with effects on sustained competitive advantage. Industrial Marketing Management. 2011. Vol. 40(8). Pp. 1294-1304. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2011.10.001
- Coccia M. Sources of technological innovation: Radical and incremental innovation problem-driven to support competitive advantage of firms. Technology Analysis & Strategic Management. 2016. Vol. 29(9). Pp. 1048-1061. DOI: https://doi.org/10.1080/09537325.2016.1268682
- Davis C., Tomoda Y. Competing incremental and breakthrough innovation in a model of product evolution. Journal of Economics. 2017. Vol. 123(3). Pp. 225-247. DOI: https://doi.org/10.1007/s00712-017-0568-y
- Gersick C. J. G. Pacing Strategic Change: The Case Of A New Venture. Academy of Management Journal. 1994. Vol. 37(1). Pp. 9-45. DOI: https://doi.org/10.2307/256768
- Gilbert R., Newbery D. M. Preemptive patenting and the persistence of monopoly. American Economic Review. 1982. Vol. 72(3). Pp. 514-526.
- Lee J., Berente N. The era of incremental change in the technology innovation life cycle: An analysis of the automotive emission control industry. Research Policy. 2013. Vol. 42(8). Pp. 1469-1481. DOI: https://doi.org/10.1016/j.respol.2013.05.004
- Mousavi S., Bossink B., Vliet M. V. Dynamic capabilities and organizational routines for managing innovation towards sustainability. Journal of Cleaner Production. 2018. Vol. 203. Pp. 224-239. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.08.215
- Schumpeter J. A. The theory of economic development. Cambridge: Harvard University Press, 1934.
- Thakor A. V. Innovation and growth: what do we know? Singapore: World Scientific, 2013.
|