Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2023.04.012

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 339.138; JEL M31, L26, D21
Білик І. І., Кіндій М. В., Кривейко М. І. Сучасний маркетинг як ключовий елемент підприємницької діяльності. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2023. Вип. 4(162). С. 12-17. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2023-4-2
Літер.: 10

Автори



Білик Ірина Іванівна

кандидат економічних наук

доцент кафедри маркетингу і логістики, інститут економіки і менеджменту, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: iryna.i.bilyk@lpnu.ua

Сторінки:



Кіндій Марія Володимирівна

старший викладач кафедри маркетингу і логістики, інститут економіки і менеджменту, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: mariia.v.kindii@lpnu.ua

Сторінки:



Кривейко Марта Ігорівна

здобувач вищої освіти кафедри маркетингу і логістики, інститут економіки і менеджменту, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: marta.kryveiko.mk.2020@lpnu.ua

Сторінки:

Анотація

Зазначається, що маркетинг покликаний не лише привертати увагу клієнтів, але й формулює стратегічні рішення, сприяє збільшенню обсягів продажів, підвищенню прибутковості та позиціонуванню бренду на ринку. Оскільки сучасне підприємництво вимагає нових підходів до маркетингу, досліджено його роль як важливої складової успішної підприємницької діяльності в складних умовах сьогодення. Визначаються основні етапи, які передбачає маркетингова стратегія, та характеризується сучасна маркетингова модель, яка поєднує можливості та засоби здійснення маркетингової діяльності. Обґрунтовується, що для досягнення успішних перетворень у маркетинговій діяльності слід забезпечити взаємодію служби маркетингу з різними підрозділами підприємства, клієнтоорієнтованість і грамотне розподілення коштів. Розглядаються основні різновиди сучасного маркетингу, зокрема цифровий маркетинг, SMM, або маркетинг у соціальних мережах, маркетинг впливу та локальний маркетинг. Акцентовано на важливості розроблення стратегій маркетингу, адаптованих до конкретних потреб і вимог сучасного ринку. Розроблено практичні рекомендації для підприємців, дотримання яких допоможе оптимізувати маркетингові зусилля і досягти стабільного зростання в дедалі швидше змінюваному бізнес-середовищі.

Ключові слова:

маркетинг, стратегія, споживачі, підприємство, потреби, цільовий ринок

Посилання

    
  1. Пирожков С. І. Про Національну доповідь НАН України «Національна стійкість України: стратегія відповіді на виклики та випередження гібридних загроз». Вісник НАН України. 2022. Вип. 5. С. 45-55. DOI: https://doi.org/10.15407/visn2022.05.045
  2. Іванюк У., Кравченко М. Сучасні мегатренди соціально-економічного розвитку України. Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2022. Т. 2. № 2. С. 49-53. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-08
  3. Melnyk M., Ivaniuk U., Leshchukh I., Halkiv L. (2023). The sustainable development and resilience of socio-economic system: Conceptualization and diagnostics of problems in conditions of global challenges and shocks. International Journal of Sustainable Development and Planning. Vol. 18(4). Pp. 1035-1043. DOI: https://doi.org/10.18280/ijsdp.180406
  4. Ковтун Т. Інструменти забезпечення стійкості аграрного сектору у воєнний час. Scientific Collection «InterConf+». 2023. Вип. 29(139). С. 68-77. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.01.2023.006
  5. Проволоцька О. М., Воронкова А. В. Сучасні тенденції фінансової стійкості вітчизняних промислових підприємств. Вісник ЖДТУ: Економіка, управління та адміністрування. 2018. Вип. 1(83). С. 129-133. DOI: https://doi.org/10.26642/jen-2018-1(83)-129-133 Journal of ZSTU: Economics, Management and Administration
  6. Джерелюк Ю. О. Визначення стратегії забезпечення антикризової стійкості туристичних підприємств. Економічний простір: зб. наук. пр. 2021. Вип. 165. С. 59-63. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/165-10
  7. Мельник М., Лещух І. Вплив збройної агресії Росії на ендогенний потенціал регіонів України. Економіка України. 2022. № 9. С. 21-44. DOI: https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.09.021
  8. Про засади державної регіональної політики: Закон України від 05.02.2015 р. № 156-19. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/156-19#Text
  9. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки. Затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 5.08.2020 р. № 695. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/695-2020-%D0%BF#n11
  10. Порядок затвердження порядків з питань відновлення та розвитку регіонів і територіальних громад: постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2023 р. № 731. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/731-2023-%D0%BF#n36
  11. Координація процесу відбудови та відновлення з політикою регіонального розвитку в Україні. 2023. 53 с. URL: https://u-lead.org.ua/storage/admin/files/c645baa4abf99c915677b8d6b334f7bc.pdf
  12. Резнікова О. О. Стратегічний аналіз безпекового середовища України. НІСД: сайт. 08.09.2022. URL: https://niss.gov.ua/news/statti/stratehichnyy-analiz-bezpekovoho-seredovyshcha-ukrayiny
  13. Звіт про прямі збитки інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії росії проти України за рік від початку повномасштабного вторгнення. 2023. 50 с. URL: https://kse.ua/wp-content/uploads/2023/03/UKR_Feb23_FINAL_Damages-Report-1.pdf
  14. Ринок праці в умовах війни: тенденції та перспективи. НІСД: сайт. 25.10.2022. URL: https://niss.gov.ua/news/komentari-ekspertiv/rynok-pratsi-v-umovakh-viyny-tendentsiyi-ta-perspektyvy
  15. Пашков М. Євроінтеграція в умовах війни: виклики і перспективи. Центр Разумкова: сайт. 2022. URL: https://razumkov.org.ua/images/2022/12/28/2022-MATRA-IV-KVARTAL-7.pdf


Веб-майстер П. Попадюк