УДК 338.486:911.6(477.87); JEL P25, Q01, Q26, R11 Ковалишин В. Р. Концептуальні підходи до сталого розвитку туризму в Україні: приклад Закарпатської області. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2023. Вип. 4(162). С. 18-24. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2023-4-3 Літер.: 12
Автори
Ковалишин Володимир Романовичкандидат економічних наук, доцент
доцент кафедри спортивного туризму, Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського; докторант відділу регіональної екологічної політики та природокористування, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України»
Контакти: v_kovalyshyn@yahoo.com
Сторінки:
АнотаціяРозглянуто питання забезпечення сталого розвитку туризму в Закарпатській області, яка належить до найбільш привабливих туристичних регіонів в Україні. Сфера туризму в області ще активніше почала розвиватися під час пандемії COVID-19 і в умовах воєнного стану через обмеження можливостей туристичних подорожей за кордон і тимчасову втрату доступу до інших традиційних туристичних напрямків в Україні. Водночас зростання ринку туристичних послуг у Закарпатті та збільшення кількості туристів, окрім суттєвих вигід, має негативні впливи та несе певні загрози сталому розвитку регіону. Ці негативні впливи та потенційні загрози треба враховувати в регіональній стратегії розвитку туризму, а сама туристична галузь має розвиватися на принципах і підходах забезпечення сталого розвитку регіону. Проаналізовано негативні впливи та виклики розвитку туристичної галузі на сучасному етапі, обґрунтовано основні складові забезпечення сталого розвитку туризму та їх поетапну реалізацію. Визначено роль лісового господарства Закарпаття в розвитку та підтриманні туристичної галузі та активнішого використання екосистемних, зокрема рекреаційних, послуг лісів.
Ключові слова:стратегія розвитку туризму, економічні вигоди, негативні наслідки та загрози туризму, екосистемні послуги лісів, принципи забезпечення сталого туризму
Посилання- Барабанова В. В. Сучасний маркетинг: фактори, стан та перспективи розвитку. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. зб. наук. пр. 2017. Вип. 27(1). С. 108-111. URL: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/27-1-2017/25
- Маркетингова стратегія. Marketing Office: сайт. 2023. URL: https://marketingoffice.in.ua/marketynhova-stratehiia
- Armstrong S., Esber D., Heller J., Timelin B. Modern marketing: What it is, what it isn’t, and how to do it. Mckinsey & Company: Website. 02.02.2020. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/modern-marketing-what-it-is-what-it-isnt-and-how-to-do-it
- Philip Kotler. Quotes of famous people: Website. 2021. URL: https://quotepark.com/quotes/2035450-philip-kotler-authentic-marketing-is-not-the-art-of-selling-what
- Орлов П. А. (ред.), Лисиця Н. М., Холодний Г. О. та ін. Сучасний маркетинг: аналіз і перспективи розвитку. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 212 с. URL: http://repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/10498/1/2015%20Орлов%20П.%20А., %20Лисиця%20Н.%20М., %20Холодний%20Г.%20О.%20та%20ін.pdf
- Бутенко Н. В. Маркетингові стратегії сегментації та вибору цільового ринку. Маркетинг: підручник. К.: Атіка, 2008. URL: https://westudents.com.ua/glavy/35900-tema-5-marketingov-strateg-segmentats-ta%20viboru-tslovogo-rinku.html
- Як скласти портрет твого ідеального покупця. Fractus: сайт. 27.09.2018. URL: https://fractus.com.ua/uk/blog/korysni-statti/marketyng/jak-sklasti-portret-tvogo-idealnogo-pokupcja
- Молодець О. 5 інструментів інтернет-маркетингу, про які повинен знати кожен власник бізнесу. IT-kitchen: сайт. 17.01.2019. URL: https://it-kitchen.com.ua/5-instrumentiv-internet-marketyngu
- Маркетинг впливу. Поради щодо вибору інфлюенсерів для вашої кампанії. Linkedin: сайт. 19.08.2023. URL: https://www.linkedin.com/pulse/маркетинг-впливу-поради-щодо-вибору-інфлюенсерів-для-вашої?trk=public_post_main-feed-card_feed-article-content
- Локальний маркетинг. Jak.koshachek: сайт. 2020. URL: https://jak.koshachek.com/articles/lokalnij-marketing.html
|