Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Паска Олег Володимирович



Паска Олег Володимирович

кандидат наук з державного управління

директор департаменту освіти і науки, Львівська обласна державна адміністрація

Контакти: paskaoleh@gmail.com

Сторінки:



Співавтори



Беновська Лілія Ярославівна



Публікації



УДК 332.1:37.07:352; JEL R10, І21, H72
Беновська Л. Я., Паска О. В. Освітня мережа Львівської області: тенденції та проблеми функціонування. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2024. Вип. 1(165). С. 3-10. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2024-1-1

Літер.: 14


Підкреслюється, що основним напрямом реформування системи освіти в Україні стала її децентралізація та підвищення ролі місцевих органів влади у фінансуванні та управлінні освітньою мережею. Це вимагає від органів місцевого самоврядування врахування змін основних тенденцій у сфері освіти та її фінансування, забезпечення відповідності кількості закладів і кадрового складу демографічній ситуації та потребам ринку праці в регіоні. Охарактеризовано основні показники розвитку освітньої мережі Львівщини, а також виявлено основні тенденції змін мережі закладів дошкільної та загальної середньої освіти. Розглядаються особливості розвитку інклюзивної освіти в регіоні. З’ясовано проблеми, пов’язані з переповненням закладів дошкільної освіти та фінансуванням їх з місцевих бюджетів територіальних громад. Фіксується скорочення чисельності закладів загальної середньої освіти та посилення диференціації за показником фінансування в розрахунку на одного учня. Наголошується на важливості забезпечення безпеки освітнього процесу в умовах війни з рф, а також підвищення якості освітніх послуг і доступності освіти для різних груп населення. 
дошкільна освіта, загальна середня освіта, фінансування, органи місцевого самоврядування, освітня мережа 



УДК [338.46:377]:338.244.47; JEL I21, І22, Н75
Беновська Л. Я., Паска О. В. Тенденції та проблеми розвитку професійно-технічної освіти в умовах реформи децентралізації. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2021. Вип. 1(147). С. 10-15. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2021-1-2.

Літер.: 12


З’ясовано, що пріоритетом реформування системи професійно-технічної освіти є орієнтація на випускників, які змогли б оперувати новими технологіями та знаннями, які відповідатимуть потребам розвитку інформаційного суспільства. Проаналізовано основні тенденції та проблеми розвитку професійно-технічної освіти у Львівській області. З’ясовано особливості фінансування та управління власністю закладів професійно-технічної освіти в умовах реформи децентралізації. До найбільш вагомих проблем розвитку сфери професійно-технічної освіти віднесено такі: невідповідність мережі закладів демографічній ситуації в суспільстві; зниження престижності професійно-технічної освіти та низький рівень фінансового, матеріально-технічного та кадрового забезпечення закладів; відсутність законодавчого забезпечення професійно-технічної освіти, яке б відповідало сучасним реаліям, і розроблених професійних стандартів для оцінювання якості підготовки випускників закладів. 
професійно-технічна освіта, фінансування, реформа, мережа закладів, якість освіти 



Цитування



Паска О. В. Львівщина як освітній центр: передумови та напрями розвитку. Регіональна економіка. 2020. № 3(97). С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-5 {sep2021.06.017.005}

Паска О. В. Львівщина як освітній центр: передумови та напрями розвитку. Регіональна економіка. 2020. № 3(97). С. 46-56. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2020-3-5 {sep2022.01.032.006}


Веб-майстер П. Попадюк