Вивчається такий сучасний інструмент підвищення ринкової конкурентоспроможності підприємства, як бренд-менеджмент у контексті стратегічного розвитку сучасних підприємств туристичної галузі та готельно-ресторанного бізнесу. Розглянуто історичну ретроспективу процесу розвитку бренд-менеджменту у світі. Визначено теоретичні аспекти формування наукового уявлення про цей вид маркетингової діяльності, а також розглянуто погляди вітчизняних і зарубіжних науковців щодо реалізації цього інструменту в діяльності підприємств. Надано характеристику бренду та переваг, які він надає. Проаналізовано сутність терміну «бренд-менеджмент», його складові етапи, а також розглянуто концептуальний підхід до впровадження бренд-менеджменту в управлінській діяльності підприємств туризму та готельно-ресторанної справи. Зазначено складові елементи, які забезпечують ідентифікацію торгової марки та сприяють формуванню, зміцненню і розвитку взаємовідносин між брендом і потенційними споживачами. Виокремлено основний комплекс маркетингових комунікацій, який використовують для просування бренду. Охарактеризовано основні види комунікацій (реклама, пропаганда, персональний продаж, прямий маркетинг, стимулювання збуту та PR-зв’язки з громадськістю). Висвітлено визначення понять «реклама» і «Public Relations», а також основні їх форми в процесі просування бренду на ринку туристичних і готельно-ресторанних послуг.