УДК 338.48; JEL L83, O20 Безуглий І. В. Перспективні моделі організації туристичного бізнесу. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2021. Вип. 3(149). С. 3-8. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2021-3-1. Літер.: 10
Автори
Безуглий Ігор Володимировичкандидат економічних наук, доцент
доцент кафедри туризму, Навчально-науковий інститут економіки, Національний університет «Чернігівська політехніка»
Контакти: bezugly.igor@gmail.com, bezugly@dnet.com.ua
Сторінки:
АнотаціяДосліджено новітні моделі організації туристичного бізнесу як концептуального опису створення економічної або соціальної цінності для споживача послуг у реальних економічних ситуаціях, ступеня розвитку засобів комунікацій, методів проведення грошових трансакцій. Визначено напрями активізації видів економічної діяльності, без яких гальмується розвиток туристичного бізнесу (тревел-журналістика, краудсорсинг, бізнес щодо спільного використання майна, каучсерфінг, кастомізація, партнерство). Запропоновано використовувати тревел-журналістику для просування туристичних брендів, формування іміджу курортів, промоушна дестинацій, сприяння зростанню попиту на туристичні послуги. Наведені приклади перспективного використання інструментів краудсорсингу в туризмі. Обґрунтовані напрями використання кастомізації в туризмі, зокрема розширення каналів збуту, залучення нових сегментів споживачів, персоналізація елементів обслуговування, спеціалізація туроператорів на індивідуальних послугах. Розкрито сутність партнерського бізнесу в туризмі, наведені приклади партнерських програм туроператорів. Здійснена класифікація основних моделей організації туристичного бізнесу, критеріями якої є особливості взаємодії з потенційними споживачами та механізми монетизації послуг. Обґрунтовано, що реалізація стратегії удосконалення наявних туристичних продуктів не забезпечує досягнення усталених конкурентних переваг. Значно більші можливості підвищення конкурентоспроможності туристичного бізнесу криються в оптимізації бізнес-моделі. Використані наукові методи порівняння архетипів бізнес-моделей туристичної операторської діяльності, аналізу фахової літератури для визначення тенденцій у туризмі, синтезу для обґрунтування напрямів використання краудсорсингу в туризмі.
Ключові слова:модель організації туристичного бізнесу, тревел-журналістика, краудсорсинг у туризмі, кастомізація туристичного продукту, партнерство в організації туристичного бізнесу
Посилання- Черебко Е. Ф., Смирнов С. А. Формирование инновационных бизнес-моделей предприятий туристической отрасли в условиях системного кризиса. Управление и консультирование. 2016. № 4. С. 186-198.
- Скриль В. В. Бізнес-моделі підприємництва: еволюція та класифікація. Економіка та суспільство. 2016. № 7. С. 490-487.
- Муха А. В., Федосеева Н. И. Содержательная и жанровая специфика трэвел-журналистики в зависимости от видов СМИ. 2015. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/soderzhatelnaya-i-zhanrovaya-spetsifika-trevel-zhurnalistiki-v-zavisimosti-ot-vidov-smi
- Кривцов Н. В. Трэвел-журналистика: специфика направления и его проблемы. Вопросы теории и практики журналистики. 2017. Т. 6(3). С. 347-365.
- Шевченко В., Малиш Н. Тематична спрямованість туристичних медіа. Образ. 2020. № 1(33). С. 6-20. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-6-20
- Бородай В. А., Шевченко Е. М. Кастомизация взаимодействия в туриндустрии. Экономические исследования и разработки. 2019. № 4. С. 87-91.
- Селезнёв Р. С. Использование приёмов краудсорсинга в туризме: проблемы и достижения. Вестник Кемеровского государственного университета. 2015. № 2(62). Т. 7. С. 244-250.
- Безуглий І. В. Інструментальне забезпечення протидії кризовим явищам у туризмі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 21. С. 117-121.
- Алдошина М. В. Програми лояльності в маркетинговій діяльності туристичних підприємств. Інфраструктура ринку. 2018. Вип. 18. С. 52-57.
- Баумгартен Л. В. Менеджмент в туристской индустрии: учебник. Москва: ИНФРА-М, 2016. 236 с. URL: https://studref.com/620179/turizm/spetsificheskie_osobennosti_turistskogo_produkta
|