Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Збірник СЕПСПУ -- sep2021.03.016

Репозитарій ІРД НАНУ УДК 338.487/.488:659.113; JEL L53, L83, M30
Сидорук А. В., Маковецька Н. В., Бортников Є. Г. Бренд- і РR-менеджмент підприємств туристичного та готельно-ресторанного бізнесу: теоретичні аспекти. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2021. Вип. 3(149). С. 16-19. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2021-3-3.
Літер.: 11

Автори



Сидорук Анна Вікторівна

кандидат педагогічних наук, доцент

доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму, Запорізький національний університет

Контакти: anna0956564651@gmail.com

Сторінки:



Маковецька Наталія Валеріївна

доктор педагогічних наук, професор

завідувач кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, Запорізький національний університет

Контакти: natalia.v.mak@gmail.com

Сторінки:



Бортников Євгеній Геннадійович

кандидат геолого-мінералогічних наук, доцент

доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, Запорізький національний університет

Контакти: e.bortnikov@ukr.net

Сторінки:

Анотація

Вивчається такий сучасний інструмент підвищення ринкової конкурентоспроможності підприємства, як бренд-менеджмент у контексті стратегічного розвитку сучасних підприємств туристичної галузі та готельно-ресторанного бізнесу. Розглянуто історичну ретроспективу процесу розвитку бренд-менеджменту у світі. Визначено теоретичні аспекти формування наукового уявлення про цей вид маркетингової діяльності, а також розглянуто погляди вітчизняних і зарубіжних науковців щодо реалізації цього інструменту в діяльності підприємств. Надано характеристику бренду та переваг, які він надає. Проаналізовано сутність терміну «бренд-менеджмент», його складові етапи, а також розглянуто концептуальний підхід до впровадження бренд-менеджменту в управлінській діяльності підприємств туризму та готельно-ресторанної справи. Зазначено складові елементи, які забезпечують ідентифікацію торгової марки та сприяють формуванню, зміцненню і розвитку взаємовідносин між брендом і потенційними споживачами. Виокремлено основний комплекс маркетингових комунікацій, який використовують для просування бренду. Охарактеризовано основні види комунікацій (реклама, пропаганда, персональний продаж, прямий маркетинг, стимулювання збуту та PR-зв’язки з громадськістю). Висвітлено визначення понять «реклама» і «Public Relations», а також основні їх форми в процесі просування бренду на ринку туристичних і готельно-ресторанних послуг.

Ключові слова:

бренд, бренд-менеджмент, Public Relations, PR-менеджмент, підприємство, туристична галузь, готельно-ресторанний бізнес

Посилання

    
  1. Юрчак Е. Особливості формування лояльності споживачів до ресторанного бренду. Ефективна економіка. 2014. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3706
  2. Аакер Д. А. Как обойти конкурентов. Создаем сильный бренд. СПб.: Питер, 2012. 352 c.
  3. Гэд Т. 4D Брендинг. СПб.: Стокгольмская школа экономики, 2005. 230 с.
  4. Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Диалектика Вильямс, 2014. 752 с.
  5. Дойль П. Стратегии бренда, основанные на ценности бренда для акционеров. Маркетинг и маркетинговые исследования. 2007. № 1. С. 38-48.
  6. Балабанова Л. Бренд-менеджмент підприємств на основі маркетингу. Донецьк: ДонНУЕТ, 2011. 289 с.
  7. Будько С. Brabd & Branding. Можливості і небезпеки. Маркетинг в Україні. 2004. № 5. С. 44-46.
  8. П’ятницька Г. Менеджмент ресторанного господарства. К.: Київ. нац. торг.–екон. ун-т, 2010. 430 с.
  9. Ries A., Trout J. The Positioning Era Cometh. Advertising Age. 1972. Vol. 24. Рр. 15-19.
  10. Davis S. Building the Brand Driven Business: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. San Francisco: Jossey-Bass, 2009. 320 р.
  11. Примак Т. Маркетинг. К.: МАУП, 2004. 228 с.


Веб-майстер П. Попадюк