Досліджено суть і ознаки управління розвитком підприємств туристичної сфери. Проаналізовано основні туристичні послуги, які надають туристичні оператори та туристичні агентства. Розглянуто основні елементи, з яких складається управління туристичними підприємствами, а саме: загальне управління, управління структурою підприємства, управління окремими видами діяльності (фінанси, маркетинг, інновації та ін.). Визначено особливості управління туристичними підприємствами. Досліджено основні складові економічної безпеки підприємств туристичної сфери (безпека споживачів туристичної послуги, безпека виробників туристичних продуктів і надання туристичних послуг, безпека дестинацій).
туристичні підприємства, туристична сфера, туроператори, турагенства, послуга, продукт, економічна безпека, управління
Визначено основну мету управління розвитком туристичних підприємств. Виокремлено форми розвитку суб’єктів господарювання туристичної сфери, а саме: розвиток за рахунок інтеграції та диверсифікації діяльності, які розглядаються у декількох модифікаціях, розвиток за рахунок глобальної експансії (створення / захоплення ринку), шляхом укладання стратегічних альянсів або створення спільних підприємств, розвиток за рахунок організаційної гнучкості. Охарактеризовано функціонування туристичних підприємств в Україні в сучасних умовах їх діяльності. Вивчено нормативно-правову базу, яка регулює діяльність туристичних підприємств. Виділено 10 основних інноваційних складових у діяльності туристичних підприємств, а саме: інновації туристичного продукту, технологічні інновації, інновації в управлінні, маркетингові інновації, інновації в логістиці, інституційні інновації, ресурсні інновації, концептуальні інновації.
туристичні підприємства, управління, інноваційний розвиток, інвестиційна діяльність