заступник директора з навчально-методичної роботи, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету; докторант кафедри міжнародних економічних відносин, Хмельницький національний університет
УДК 331.522.4:37(043.3); JEL I20, J44 Мартинова Л. Б. Проблеми та новітні тенденції розвитку освітньо-кваліфікаційного потенціалу населення України / Л. Б. Мартинова // Регіональна економіка. – 2016. – №4(82). – С. 45-55. Літер.: 17
Висвітлено проблеми розвитку та ефективної реалізації освітньо-кваліфікаційного потенціалу населення. Підкреслено, що ефективність відтворення освітньо-кваліфікаційного потенціалу залежить від того, наскільки гнучко система освіти реагує на параметри зовнішнього середовища, які не завжди узгоджуються між собою в умовах ринкової економіки. Основними проблемами розвитку освітньо-кваліфікаційного потенціалу в Україні виділено: недостатнє охоплення дітей дошкільними закладами, проблему оптимізації мережі шкіл, проблему модернізації і підвищення якості професійно-технічної освіти, низький рівень заробітної плати працівників галузі освіти, недостатньо розвинуту систему безперервної освіти, структурні викривлення в системі вищої освіти, проблему забезпечення високої якості підготовки спеціалістів, низьку ефективність професійної орієнтації. Для збереження і підвищення наявного освітньо-кваліфікаційного потенціалу нагальними питаннями визначаються модернізація системи освіти в напрямі забезпечення її якості відповідно до новітніх досягнень науки, реалізація концепції освіти впродовж життя.
людський потенціал, освітньо-кваліфікаційний потенціал, освіта впродовж життя, старіння населення, ринок праці