Збірник наукових праць
УКР   ENG
Соціально-економічні проблеми
сучасного періоду України
   



Білик Ірина Іванівна



Білик Ірина Іванівна

кандидат економічних наук

доцент кафедри маркетингу і логістики, інститут економіки і менеджменту, Національний університет «Львівська політехніка»

Контакти: iryna.i.bilyk@lpnu.ua

Сторінки:



Співавтори



Кіндій Марія Володимирівна

Кривейко Марта Ігорівна



Публікації



УДК 339.138; JEL M31, L26, D21
Білик І. І., Кіндій М. В., Кривейко М. І. Сучасний маркетинг як ключовий елемент підприємницької діяльності. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2023. Вип. 4(162). С. 12-17. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2023-4-2

Літер.: 10


Зазначається, що маркетинг покликаний не лише привертати увагу клієнтів, але й формулює стратегічні рішення, сприяє збільшенню обсягів продажів, підвищенню прибутковості та позиціонуванню бренду на ринку. Оскільки сучасне підприємництво вимагає нових підходів до маркетингу, досліджено його роль як важливої складової успішної підприємницької діяльності в складних умовах сьогодення. Визначаються основні етапи, які передбачає маркетингова стратегія, та характеризується сучасна маркетингова модель, яка поєднує можливості та засоби здійснення маркетингової діяльності. Обґрунтовується, що для досягнення успішних перетворень у маркетинговій діяльності слід забезпечити взаємодію служби маркетингу з різними підрозділами підприємства, клієнтоорієнтованість і грамотне розподілення коштів. Розглядаються основні різновиди сучасного маркетингу, зокрема цифровий маркетинг, SMM, або маркетинг у соціальних мережах, маркетинг впливу та локальний маркетинг. Акцентовано на важливості розроблення стратегій маркетингу, адаптованих до конкретних потреб і вимог сучасного ринку. Розроблено практичні рекомендації для підприємців, дотримання яких допоможе оптимізувати маркетингові зусилля і досягти стабільного зростання в дедалі швидше змінюваному бізнес-середовищі. 
маркетинг, стратегія, споживачі, підприємство, потреби, цільовий ринок 



УДК 339.138; JEL M31, M39, L31
Білик І. І. Краудфандингові платформи як інструмент додаткового фінансування неприбуткових організацій. Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України: зб. наук. пр. 2022. Вип. 4(156). С. 3-6. DOI: https://doi.org/10.36818/2071-4653-2022-4-1.

Літер.: 10


Аналізується роль краудфандингу як методу аутсорсингу інноваційних рішень та основного інструменту фандрайзингу неприбуткових організацій в умовах розвитку ІТ-технологій і глобального доступу до інтернет-мереж. У дедалі більш конкурентному світі краудфандинг відкрив неприбутковим організаціям перспективи щодо мобілізації матеріальних і нематеріальних ресурсів. Розвиток інформаційних технологій і комп’ютерних мереж сприяв створенню нових форм фінансування та просування проєктів, що дають змогу зв’язатися з однодумцями у всьому світі та значно полегшити координацію збору коштів. В онлайн-формі краудфандинг реалізується через сайти соціальних мереж, а також спеціалізовані краудфандингові платформи. В основі краудфандингу лежить принцип відкритості, доступності, прогресивності, правдивості інформації, а фактор довіри є визначальним у мобілізації потенційних прихильників для надання допомоги. Оскільки краудфандингові платформи набули популярності, багато неприбуткових організацій почали використовувати їх для реалізації своїх ініціатив серед великої кількості осіб через онлайн-платформи. Проаналізовано зарубіжний досвід використання краудфандингових платформ як інструменту фінансування. Досліджено становище українського ринку краудфандингових платформ і виявлено своєрідні атрибути його функціонування. 
краудфандинг, фандрайзинг, неприбуткові організації, соціальні мережі, краудфандингові платформи 


Веб-майстер П. Попадюк