Львівський державний університет імені Івана Франка (економічний факультет, спеціальність – соціологія); аспірантура – Інститут регіональних досліджень НАН України.
Здобутки:
кандидат економічних наук (2005, установа: Інститут регіональних досліджень НАН України, тема: «Соціально-економічні механізми управління акціонерним капіталом»), доцент (2011), доктор економічних наук (рік, установа: ДВНЗ «Університет банківської справи», тема: «Фінансові передумови та наслідки корпоративних конфліктів в банківському секторі України»).
Досвід роботи:
науковий співробітник відділу проблем розвитку фінансово-кредитних відносин в регіоні Інституту регіональних досліджень НАН України; доцент (2005) кафедри економіки та управління персоналом Львівського інституту ДВНЗ “Університет банківської справи” (до 08.2014 Львівського інституту банківської справи Університету банківської справи НБУ); докторант (10.2014-2017), доцент (09.2016) кафедри банківської справи Інституту банківських технологій та бізнесу ДВНЗ «Університет банківської справи».
На основі аналізу статистичних даних представлено оцінку фінансових втрат банків України від кредитних операцій за період 2005–2015 рр. Проаналізовано обсяг, динаміку і структуру простроченої заборгованості банків України за кредитами. Досліджено обсяги недійсних кредитів і розраховано частку недійсних кредитів у загальному обсязі наданих кредитів банками України. Оцінено втрати банків унаслідок збільшення відрахувань у резерви під кредитні операції та показано зростаючу частку резервів за кредитними операціями в обсязі резервів банківських установ за активними операціями. Зроблено висновок про різке зростання показників фінансових втрат банків України від кредитних операцій, що в підсумку, за відсутності адекватної системи регулювання, загрожує настанням системного банківського ризику.
Виділено дві форми прояву корпоративних конфліктів у банках: власницькі конфлікти і конфлікти принципал-агент. Висвітлено особливості корпоративних конфліктів у банках.
банк, корпоративні відносини, учасники корпоративних відносин, корпоративний конфлікт
Досліджено зарубіжний досвід передумов появи та механізмів вирішення корпоративних конфліктів. Виділено фактори, що впливають на появу та вирішення певних форм корпоративних конфліктів, до яких належать: концентрація та структура корпоративної власності, позиція ключових учасників корпоративних відносин, роль держави, стан ринку цінних паперів. Показано, що домінуючими корпоративними конфліктами в англо-американській моделі є конфлікти категорії «принципал-агент» між акціонерами та менеджерами. Виділено основні причини, що сприяють появі корпоративних конфліктів у моделі: розпорошена власність, обмеженість впливу інвесторів на управління корпорацією та контроль керівництва, необмежені повноваження ради директорів. Зазначено, що вирішенню корпоративних конфліктів у моделі притаманні такі риси: активна роль акціонерів, належна система судового захисту інвесторів, швидке внесення змін у законодавство в напрямі попередження виникнення конфліктів. Висвітлено особливості корпоративних відносин у континентальній моделі, до яких належить концентрована власність і дворівнева система управління. Показано, що основними корпоративними конфліктами, притаманними моделі, є власницькі конфлікти, що виникають через зловживання мажоритарних інвесторів. Зазначено, що попередженню корпоративних конфліктів у моделі притаманні такі риси: належний контроль керівництва та потужний вплив працівників.
корпоративні відносини, модель корпоративного управління, корпоративний конфлікт
Досліджено практику корпоративних конфліктів у банківському секторі України. Висвітлено дві форми корпоративних конфліктів: конфлікти між власниками банку та конфлікти між власниками ресурсу та особами, які ним розпоряджаються (конфлікти «принципал-агент»). Розглянуто передумови появи корпоративних конфліктів кожної форми. Представлено емпіричні дослідження тенденцій прояву корпоративних конфліктів у банківському секторі України. Показано, що ключовими корпоративними конфліктами в банках України є конфлікти категорії «принципал-агент» між банком і клієнтами, які виникають при здійснення всіх основних банківських операцій: кредитних, депозитних і розрахунково-платіжних. Виділено основні причини, що сприяють появі корпоративних конфліктів у банках України: необмежена законодавством монополія власників контрольних пакетів акцій; відсутність у багатьох банках належної перевірки наявних і потенційних клієнтів, а також їхніх бізнес-проектів, під які надається фінансування; недосконалість системи контролю за особами власниками депозитних рахунків; недостатній рівень моніторингу та фінансової грамотності окремих клієнтів; неналежна увага банку до підбору персоналу.
банк, корпоративні відносини, учасники корпоративних відносин, корпоративний конфлікт