Львівський національний університет імені Івана Франка (2007, географічний факультет, спеціальність – економічна і соціальна географія, кваліфікація – магістр географії, економіко-географ); аспірантура – Інститут регіональних досліджень НАН України (2014).
Здобутки:
кандидат економічних наук (2018, спеціальність – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка, установа: ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України», науковий керівник д.е.н., проф. Шевчук Любов Теодорівна, тема: «Територіальна організація дошкільної та шкільної освіти регіону в умовах сучасних реформ»).
Трудова діяльність:
аспірант (до 10.2014), молодший науковий співробітник (2014) сектору просторового розвитку відділу регіональної економічної політики (до 01.04.2014 відділу територіальних суспільних систем і просторового розвитку) ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України» (до 2014 р. — Інституту регіональних досліджень НАН України).
Наукові інтереси:
дослідження територіальної організації закладів освіти регіону;
пошук шляхів удосконалення територіальної організації освітніх закладів з метою забезпечення рівного доступу до освіти населення сільських районів;
розробка концептуальних засад розвитку та удосконалення мережі освітніх закладів.
Розглянуто особливості формування територіальної структури у територіальній організації дошкільної та шкільної освіти. Виділено територіальні системи різних ієрархічних рангів у територіальній організації, використовуючи теорію центральних місць. Визначено структуру територіальної організації із виділенням системоформуючого центру, напівпериферійних, периферійних та «умовно чистих» територій. Охарактеризовано особливості територіальної організації дошкільної та шкільної освіти у різних територіальних локалізаціях. Показано, що формування диспропорцій у територіальній структурі територіальної організації дошкільної та шкільної освіти вимагає розробки диференційованих підходів для її оптимізації та забезпечення рівного доступу до освітніх послуг для усіх мешканців регіону.
територіальна організація, територіальна структура, система, дошкільна та шкільна освіта
В даній статті розглянуто сучасний стан та перспективи розвитку науково-освітньої метрополійної функції обласних центрів Західного регіону України. Запропоновано сутнісне розуміння метрополійної функції у науково-освітній сфері, включаючи її характеристики – метрополійний науково-освітній потенціал. Досліджено специфіку формування та розвитку науково-освітньої метрополійної функції у розрізі обласних центрів. Виділено регіональний центр дифузії та комунікації у сфері продукування суспільних інновацій та науково-технологічного досвіду– м. Львів. Показано, що метрополійний центр концентрує у собі не лише кількісні показники розвитку науково-освітнього потенціалу, але вже традиційно займає провідні позиції у якісних досягненнях. Здійснено ранжування обласних центрів Західного регіону України за місцями ВНЗ у рейтингах, що дало змогу виділити зони концентрації метрополійного освітнього потенціалу. Запропоновано стратегічні пріоритети розвитку науково-освітніх метрополійних функції обласних центрів з огляду на євроінтеграційні прагнення та зростаючу конкуренцію у науково-освітній сфері.
метрополізаційні процеси, метрополійна функція, освіта, наука, науково-освітня сфера, регіон
Предметом исследования является анализ современного состояния материального обеспечения сети общеобразовательных учебных заведений региона. Тема: материальное обеспечение сети школьных заведений Львовского региона (Украина): проблемы и вызовы современного образования. Цель работы: исследовать особенности материального обеспечения общеобразовательных учебных заведений, раскрыть конкретные проблемы, мешающие полноценно осуществлять учебный и воспитательный процесс в учебных заведениях региона, существенно снижают качество получаемых знаний, отрицательно влияют на состояние здоровья школьников, препятствуют равному доступу к образовательным услугам для всех жителей региона. Основными методами, которые были использованы в работе, были статистические, метод сравнения и обобщения. В результате работы были отражены основные проблемы материального обеспечения учебных заведений региона, среди которых следует отметить отсутствие в большинстве школ современных специализированных кабинетов (физики, химии, биологии), централизованной канализации и водоснабжения, недостаточный уровень обеспечения автотранспортом для подвоза учеников, компьютерной техникой и мультимедийными средствами обучения, а также отсутствие полноценного доступа к сети Интернет. Областью применения результатов является сфера управления (государственно и местного) заведениями образования. Выводы: для обеспечения равного доступа к образовательным услугам и повышению качественного уровня общего образования необходимо постоянно совершенствовать материальное обеспечение общеобразовательных учебных заведений региона. К сожалению, на государственном уровне финансирования необходимых мероприятий происходит лишь частично, не носит систематического характера, что значительно снижает качество образовательных услуг. Получение неактуальных, устаревших знаний, значительно повышают стоимость обучения, которое не приносит ожидаемого положительного экономического эффекта, поскольку готовит неконкурентоспособного выпускника.
материальное обеспечение учебных заведений; общеобразовательное учебное заведение; Интернет
2012
Синюра-Ростун Н. Р. Особливості дошкільної і шкільної освіти Європи у контексті розвитку територіальної організації закладів освіти Львівської області / Н. Р. Синюра-Ростун // Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. – Черкаси: Вид-во ЧДТУ, 2012. – Вип. 32 (у трьох ч.). – Ч. 3. – С. 141-145.
2011
Синюра-Ростун Н. Р. Особливості кадрового забезпечення мережі закладів дошкільної освіти у малих містах Львівської області / Н. Р. Синюра-Ростун // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України : зб. наук. пр. / Інститут регіональних досліджень НАН України ; редкол.: В. С. Кравців (відпов. ред.). – 2011. – Вип. 4(90). Малі міста регіону: діагностика соціально-економічного стану, посткризові завдання розвитку. – Львів, 2011. – С. 111-119.