Державна установа
УКР   ENG
Інститут регіональних досліджень
ім. М. І. Долішнього  НАН України
   

ПОПУЛЯРНІ РОЗДІЛИ


Конференції
Журнал «Регіональна економіка»
Збірник наукових праць «Соціально-економічні проблеми ...
Історія інституту
Координація наукової діяльності
Сектор просторового розвитку
Загальна інформація
Інститут
Експертні та аналітичні матеріали
Долішній Мар'ян Іванович
Співпраця з ВНЗ
Монографії
Відділ регіональної фінансової політики
Загальна структура
Мелешкін Михайло Тимофійович
Оголошення про захисти
Злупко Степан Миколайович
Тематика наукових досліджень
Наукові видання
Відділ регіональної економічної політики
Відділ розвитку територіальних громад і транскордонного співробітництва
Сектор проблем транскордонного співробітництва
Відділ розвитку виробничої сфери регіону та інвестицій
Відділ регіональної екологічної політики та природокористування
Відділ соціально-гуманітарного розвитку регіону
НАШІ ПАРТНЕРИ








Відділ регіональної фінансової політики

Завідувач відділу –
Сторонянська Ірина Зеновіївна ,
доктор економічних наук, професор.

Тел. (032) 270-70-43.

E-mail: istoron.ird@gmail.com

 

Рік утворення – 1994.

Проблематика наукових досліджень

Напрямки наукової діяльності

  • Наукові засади формування та реалізації регіональної фінансової політики, фінансово-кредитні механізми забезпечення регіонального розвитку.
  • Джерела формування та напрямки реалізації фінансового потенціалу регіонів.
  • Особливості управління фінансами територіальних громад та міжбюджетні відносини в умовах реалізації адміністративно-територіальної реформи.
  • Моніторинг місцевих бюджетів регіону та оцінювання ефективності використання бюджетних ресурсів.

 

Науково-дослідні теми:

  • НДР "Фінансова політика забезпечення економічного зростання територіальних громад в умовах нестабільності", (державний реєстраційний номер 0122U200317 ) (ІІІ кв. 2022 – ІІ кв. 2025 рр.)
  • НДР «Трансформація моделі просторового розвитку України», (державний реєстраційний номер 0118U006583) (I кв. 2022 – ІV кв. 2024 рр.)
  • НДР «Управління активами територіальних громад» (державний реєстраційний номер 0120U101402) (І кв. 2020 р. – ІІ кв. 2022 р.)
  • НДР «Методологічні засади smart-спеціалізації регіонів України» (державний реєстраційний номер 0119U103908) (ІІІ кв. 2019 р. – ІV кв. 2021 р.)
  • НДР «Виокремлення проблемних територій та інструменти стимулювання їх економічної активності» (державний реєстраційний номер 0120U101402) (І кв. 2020 р. – ІV кв. 2021 р.)
  • НДР «Механізми адміністративно-фінансової децентралізації: оцінка ефективності, напрями удосконалення» (державний реєстраційний номер 0118U006583) (01.09.2018 р. – 31.12.2019 р.)
  • НДР «Наукові засади формування моделі сталого ендогенного зростання регіонів України в умовах адміністративно-фінансової децентралізації» (державний реєстраційний номер 0117U000691) (І кв. 2017 р. – ІІ кв. 2019 р.)
  • НДР «Ризики бюджетної децентралізації у формуванні фінансово-економічного потенціалу територіальних громад Карпатського регіону» (державний реєстраційний номер 0117U003493) (ІІІ кв. 2017 р. – ІV кв. 2019 р.)
  • НДР «Фінансове забезпечення розвитку територіальних громад Карпатського регіону в умовах реформування місцевого самоврядування» (державний реєстраційний номер 0115U000018) (І кв. 2015 р. – ІІ кв. 2017 р.)
  • НДР «Організаційно-економічні засади розвитку соціальної сфери територіальних громад» (державний реєстраційний номер 0117U006098) (ІІІ кв. 2017 р. – ІV кв. 2017 р.)
  • «Фінансові механізми формування конвергентної моделі регіонального розвитку» (2012–2014 рр.)
  • «Інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на регіональному рівні (Волинська область) за проектом: «Інтелектуальна автоматизована інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на базі вітчизняної суперЕОМ» (2011 р.)
  • «Механізми підвищення ефективності використання фінансового потенціалу регіону» (2010–2011 рр.)
  • «Інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на регіональному рівні (Львівська область) за проектом: «Інтелектуальна автоматизована інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на базі вітчизняної суперЕОМ» (2010-2011 рр.)
  • «Наукове забезпечення підвищення капіталізації регіональних активів» (2008–2009 рр.)
  • «Розробка механізмів капіталізації інновацій (на прикладі Західного регіону України)» (2006–2007 рр.)

 

Склад відділу:

заступник директора з наукової роботи, завідувач відділу доктор економічних наук, професор Сторонянська Ірина Зеновіївна

провідний науковий співробітник доктор економічних наук, професор, Заслужений економіст України Давимука Степан Антонович

провідний науковий співробітник доктор економічних наук, старший науковий співробітник Возняк Галина Василівна

провідний науковий співробітник доктор економічних наук, професор Копилюк Оксана Іванівна

старший науковий співробітник доктор економічних наук, старший науковий співробітник Тимечко Ірина Романівна

старший науковий співробітник кандидат економічних наук, доцент Дуб Андрій Романович

старший науковий співробітник, вчений секретар підрозділу кандидат економічних наук, старший дослідник Беновська Лілія Ярославівна

старший науковий співробітник кандидат економічних наук Патицька Христина Олегівна

старший науковий співробітник кандидат економічних наук Коблик Ігор Ігорович

науковий співробітник кандидат економічних наук Нестор Ольга Юріївна

молодший науковий співробітник доктор філософії Ключник Лілія Василівна

 

Історія підрозділу

 

Основнi публікації:

l1


УДК 336:332.1:338.24.021.8, JEL H61; R58; H72
Voznyak H. V. Budgetary policy in terms of local self-government financial basis transformation in Ukraine [Бюджетна політика в умовах трансформації фінансових основ місцевого самоврядування в Україні] / H. V. Voznyak // Economic Annals-XXI [Економічний часопис-ХХІ]. – 2015. – №5-6. – С. 82-85. – Режим доступу : http://soskin.info/ea/

Джерел: 12 

У статті визначено ключові чинники реформування фінансових основ місцевого самоврядування. Проаналізовано напрями та механізми формування ефективного місцевого самоврядування в Україні відповідно до основних позиційних документів уряду. Дано оцінку першим крокам бюджетної децентралізації та фіскальним новаціям. Окреслено шляхи вдосконалення бюджетної політики регіонального розвитку України. 
регіональний розвиток; місцеве самоврядування; бюджетна децентралізація; адміністративно-територіальна реформа 



УДК 336.132.11
Storonyanska I. Z. Strategic priorities of regional financial policy modernization [Стратегічні пріоритети модернізації регіональної фінансової політики] / I. Z. Storonyanska // Economic Annals-XXI [Економічний часопис-ХХІ]. – 2015. – №1-2(1). – С. 89-92. – Режим доступу : http://soskin.info/ea/

Джерел: 10 

Виявлено потенційні та реальні можливості соціально-економічного розвитку регіонів на базі раціонального використання власного фінансового ресурсу. Представлено критичний аналіз діючих нині механізмів реалізації регіональної фінансової політики й виявлено причини їх низької ефективності. Обґрунтовано нові напрями забезпечення ефективного управління фінансами регіонів на основі врахування змін і можливостей, що створюються під впливом активізації інтеграційних процесів в Україні та світовому економічному просторі. Визначено стратегічні пріоритети модернізації регіональної фінансової політики в контексті сучасних викликів національного і глобального середовища. 
регіональна фінансова політика; місцеві бюджети; управління; фінансова система регіону 



Файл Adobe Reader Storonyanska I. The value of regional structural policy in modern conditions of restructuring and regional development in Ukraine [Значення регіональної структурної політики в сучасних умовах реструктуризації та розвитку регіонів України] / I. Storonyanska, N. Popadynets // Restructuring as the Imperative of Developmental Changes in Economy. – Cracow, 2015. – Р. 63-68.
Джерел: 7 

The paper presents the essence and principles of regional structural policy. It was shown its main components and strategic objectives. Were established control subjects of structural policy in the region. Was determined that the goal of regional structural policy is to create conditions for entry into the market of all interested entities, communities and citizens considering territorial and economic specifics strategic direction of the country. 
interregional relations, regionalization, regions, restructuring, regional structural policy development 



Возняк Г. В. Бюджетна політика розвитку регіонів України: особливості формування та реалізації / Г. В. Возняк // Бізнес Інформ. – 2015. – №10. – С. 348–353.

2014



Возняк Г. В. Бюджети міст: сучасні виклики та можливості для майбутньої бюджетної політики / Г. В. Возняк // Вісник Одеського національного університету. Серія : Економіка. – 2014. – Т. 19. – Вип. 3/3. – С. 223-227.



Файл Adobe Reader Zablotsky M. Modeling and regulation of converged development of markets [Моделювання та регулювання конвергентного розвитку ринків] / M. Zablotsky, V. Zhovtanetsky // Устойчиво развитие [Sustainable Development] / Технический университет г. Варна (Болгария), Сумской государственный университет (Украина), Академия «Кокше» (Казахстан). – 2014. – №14. – С. 12-18. – Режим доступа: http://www.sd-journal.org/archive 

Grounded growing problem of money supply and money demand and solvency of individual governments and parts of the population in Eastern, Central and Southern Europe. Imbalance in production of real products and consumer demands are forcing governments of these countries to increase the money supply for increasing nominal incomes and budgets, causing inflation. The views of economists on stabilization, balance and convergent development of the economies of the individual countries are divided and defined two main positions: first, to increase aggregate demand through the growth of the money supply in circulation for recovery of consumption and investment in the economy, and secondly, to regulate the money supply, ie aggregate demand , in order to restrain inflation and holding the market in a state of relative equilibrium.
In this paper are proposed a general models of financial, commodity and labor markets, which have identical properties, namely, two factor and two resulting variables; offers, such as the number of product and unit product price and demand – the amount of money and the rate of turnover, equal sign expressing the equilibrium of markets, etc. Properties market models argue that correlation and dynamics of key factor variables can cause two states trade, financial and labor markets: balanced and not balanced at which the resulting variables will vary in accordance with direct or inverse dependence. The relationship of markets through the system of distribution of national product on accumulation and consumption is established. Since the production of the product, its accumulation and consumption takes place directly in the time it proposed a dynamic markets model in the form of correlation indices. Justification of relationship the dynamic motion indexes of national product and price with the coefficients of the distribution product on accumulation and consumption makes it impossible to set priorities to the regulation of markets on convergent development. 
financial capital, investment, labor, natural product, money, balance of supply and demand 



Файл Adobe Reader УДК 336.1:352:332.155
Сторонянська І. З. Ефективність використання фінансових ресурсів місцевих бюджетів: проблемно-орієнтований аналіз / І. З. Сторонянська, Л. Я. Беновська // Стратегічні пріоритети. – 2014. – №1(30). – С. 84-91.

Джерел: 9 

Проаналізовано структуру видатків місцевих бюджетів Львівської області та виявлено основні проблеми ефективного використання бюджетних ресурсів.Запропоновано заходи для вдосконалення бюджетних процедур у напрямку більшої відкритості, прозорості й підконтрольності. 
місцеві бюджети, ефективність використання фінансових ресурсів, соціальні видатки, захищені видатки, місцеве самоврядування 



Козориз М. А. Функциональная составляющая системы медицинского страхования / М. А. Козориз, М. А. Бас // Информатика, математическое моделирование, экономика : Cборник научных статей по итогам Четвертой Международной научно-практической конференции. – Смоленск, 2014. – Т. 2. – С. 138-143.



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 368.914:332.143
Гринчишин І. М. Оцінювання параметрів діяльності недержавних пенсійних фондів в Україні та особливості їх регіонального розвитку / І. М. Гринчишин // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України : зб. наук. пр. / ДУ "Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього НАН України" ; відп. ред. В. С. Кравців. – Львів, 2014. – Вип. 5(109). Механізм регулювання регіонального розвитку в Україні. – С. 373-380.

Літер.: 7


Здійснено оцінювання параметрів діяльності недержавних пенсійних фондів (НПФ) в Україні в контексті їх регіонального розвитку. Встановлено, що попри позитивну динаміку ключових показників діяльності НПФ в Україні, спостерігається уповільнення темпів їх приросту протягом останніх років. Виявлені диспропорції у функціонуванні НПФ в Україні поглиблюються дисбалансом їх регіонального розвитку, що підтверджують розраховані показники локалізації та концентрації послуг недержавних пенсійних фондів. 
недержавний пенсійний фонд, регіон, регіональний розвиток, індекс локалізації, індекс концентрації, індекс Херфіндаля-Хіршмана. 



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 352/354:336
Пелехатий А. О. Адміністративно-територіальна реформа як інструмент децентралізації фінансових ресурсів / А. О. Пелехатий, О. Р. Західна // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України : [зб. наук. пр.] / НАН України. Ін-т регіональних досліджень ; редкол.: В.С. Кравців (відп. ред.). – Львів, 2014. – Вип. 4(108). Механізми ефективного розвитку прикордонних територій. – С. 167-175.

Літер.: 2


Розглядаються питання зміни адміністративно-територіального устрою держави в напрямку його приведення у відповідність до єдиної європейської системи класифікації NUTS. Визначено низку функцій, які необхідно передати територіальним громадам базового рівня. Запропоновано схему реалізації управлінської діяльності на основі проведення АТР. Проаналізовано вплив змін податкового законодавства на фінансове становище сільських територіальних громад. Обґрунтовано необхідність досягнення фінансової спроможності територіальних громад, що забезпечить перенесення основної ваги управлінського процесу на місцевий рівень. 
адміністративно-територіальна реформа, фінансові ресурси, децентралізація, територіальна громада, NUTS (номенклатура територіальних одиниць для статистики), податки та збори 

 


Веб-майстер П. Попадюк