Державна установа
УКР   ENG
Інститут регіональних досліджень
ім. М. І. Долішнього  НАН України
   

ПОПУЛЯРНІ РОЗДІЛИ


 Конференції
Журнал «Регіональна економіка»
Збірник наукових праць «Соціально-економічні проблеми ...
Історія інституту
Координація наукової діяльності
Сектор просторового розвитку
Загальна інформація
Інститут
Експертні та аналітичні матеріали
Долішній Мар'ян Іванович
Співпраця з ВНЗ
Монографії
Відділ регіональної фінансової політики
Загальна структура
Мелешкін Михайло Тимофійович
Оголошення про захисти
Злупко Степан Миколайович
Тематика наукових досліджень
Наукові видання
Відділ регіональної економічної політики
Відділ розвитку територіальних громад і транскордонного співробітництва
Сектор проблем транскордонного співробітництва
Відділ розвитку виробничої сфери регіону та інвестицій
Відділ регіональної екологічної політики та природокористування
Відділ соціально-гуманітарного розвитку регіону
НАШІ ПАРТНЕРИ






Пастернак (Дейнека) Олена Іванівна



Пастернак (Дейнека) Олена Іванівна
Пастернак (Дейнека) Елена Ивановна
Pasternak (Deyneka) Olena Ivanivna

Ступінь, звання:

кандидат економічних наук

Посада:

науковий співробітник, вчений секретар сектору

Місце роботи:

ІРД НАНУ, відділ розвитку територіальних громад і транскордонного співробітництва, сектор проблем транскордонного співробітництва, к. 211

Контакти:

olena.pasternak@gmail.com

Сторінки:

Народилась

02.12.1980.

Освіта:

Національний лісотехнічний університет України (1998-2003, диплом магістра з відзнакою, спеціальність – менеджмент зовнішньоекономічної діяльності, економічний факультет),
аспірантура – Інститут регіональних досліджень НАН України (2004–2007).

Здобутки:

кандидат економічних наук (2008, спеціальність – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка, установа: Інститут регіональних досліджень НАН України, науковий керівник д.е.н., проф. Бєлєнький Петро Юхимович, тема: «Маркетингове забезпечення економічного розвитку регіону»).

Трудова діяльність:

інженер (2003), аспірант (2004), молодший науковий співробітник (2007), науковий співробітник (2009) сектору проблем транскордонного співробітництва відділу розвитку територіальних громад і транскордонного співробітництва (до 01.04.2014 відділу проблем ринкової інфраструктури та транскордонного співробітництва) ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України» (до 2014 р. — Інституту регіональних досліджень НАН України).

Наукові інтереси:

маркетинг територій / регіонів, транскордонне співробітництво, креативна економіка, інноваційний розвиток регіонів.

Життєве кредо:

«Усе, що стається, – на краще».

Монографії

2009



УДК 332.146.2:339.138
Пастернак О. І. Економічний розвиток регіону: маркетингове забезпечення : монографія / О. І. Пастернак ; Інститут регіональних досліджень НАН України ; [відп. ред. П. Ю. Бєлєнький]. – Львів, 2009. – 200 с. (Серія «Проблеми регіонального розвитку».
Джерел: 226

Монографія присвячена дослідженню теоретико-методологічних основ маркетингового забезпечення економічного розвитку регіону. Проаналізовані основні функції маркетингу регіону, інструменти, які використовуються регіонами України на даний час. Окреслено основні шляхи активізації маркетингових механізмів з метою стимулювання економічного розвитку регіону. Запропоновано рекомендації щодо створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення «Маркетинг регіону». Розроблено систему індикаторів моніторингу маркетингового забезпечення економічного розвитку регіону.
Для економістів, державних службовців, науковців, викладачів, студентів та всіх, хто займається проблематикою маркетингу територій.
Ключові слова: економічний розвиток, маркетингове забезпечення, регіон

Наукові видання

2009



Файл Adobe Reader УДК 339.94:332.135
Розвиток нових форм транскордонного співробітництва : матеріали круглого столу 28 квітня 2009 р., м. Львів / відп. ред. Н. А. Мікула ; Інститут регіональних досліджень НАН України. – Львів, 2009. – 109 с. (фрагмент)

28 квітня 2009 р. в Інституті регіональних досліджень НАН України відбувся круглий стіл «Розвиток нових форм транскордонного співробітництва», у якому взяли участь науковці відділу проблем ринкової інфраструктури та транскордонного співробітництва ІРД НАН України, кафедри міжнародних економічних відносин Волинського національного університету ім. Лесі Українки, а також кафедри міжнародної економіки та маркетингу Тернопільського Інституту соціальних та інформаційних технологій. Під час дискусії обговорювалися сучасні поблеми виникнення та розвитку нових форм транскордонного співробітництва у Європейському Союзі, висловлювалися рекомендації щодо перспектив в Україні.
Матеріали круглого столу можуть бути корисними для науковців та аналітиків, представників органів державної влади, керівників підприємств, громадських організацій, викладачів та студентів економічних спеціальностей.
Ключові слова: транскордонне співробітництво, нові форми, розвиток

Статті

2014



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ УДК 332.1:339.138
Пастернак О. І. Ключові тенденції розвитку маркетингу територій: міжнародний досвід та уроки для України / О. І. Пастернак // Регіональна економіка. – 2014. – №4(74). – С. 212-220.

Літер.: 11


Висвітлено ключові тенденції та найкращі світові практики маркетингу територій. Досліджено успішні проекти маркетингу територій: Кафедра регіональної привабливості і маркетингу територій, Територіальний бенчмаркетинг, проект «Ралі Сент-Луїс», брендингова програма «Лише Ліон». Проаналізовано використання на практиці сучасних маркетингових інструментів – краудсорсингу і краудфандингу. Акцентовано на розвитку креативної економіки, зміні ролі громадян у створенні привабливості території їх проживання. Розглянуто появу абсолютно нових підходів і механізмів маркетингу територій, що кардинально відрізняються від традиційного комплексу маркетингових комунікацій. Узагальнено найважливіші тенденції розвитку сучасного маркетингу територій, знання яких дозволить органам влади та іншим зацікавленим суб’єктам реалізувати ефективні стратегії розвитку своїх територій, зокрема креативність, сучасні інтернет-технології, інноваційність і нестандартне мислення, пошук нових джерел фінансування, співробітництво та спільне виконання проектів, нові методи залучення громадян до розробки, реалізації та контролю проектів. 
маркетинг територій, стратегія привабливості території, ключові тенденції, маркетинговий проект, краудсорсинг, краудфандинг 

2013



Репозитарій ІРД НАНУ УДК 332:1:339:9
Пастернак О. І. Маркетингові механізми взаємодії суб’єктів економічних відносин у транскордонному просторі / О. І. Пастернак // Соціально-економічні проблеми сучасного періоду України : зб. наук. пр. / Інститут регіональних досліджень НАН України ; відп. ред. В. С. Кравців. – Львів, 2013. – Вип. 4(102). Механізми взаємодії суб'єктів економічних відносин у транскордонному просторі. – С. 24-32.

Літер.: 8


Розглянуто маркетингові механізми взаємодії суб’єктів економічних відносин у транскордонному просторі. Досліджено досвід різних транскордонних регіонів за участю України щодо розробки спільних маркетингових механізмів та проектів. Розглянуто такі механізми як інформаційні веб-портали, маркетингові та комунікаційні агентства, події, розробка та просування бренду транскордонного регіону, маркетингові інструменти для цільового ринку молоді тощо. Розроблено класифікацію подій як маркетингового інструменту. 
маркетинг транскордонного регіону, маркетингові механізми, маркетингові інструменти, транскордонний простір, спільні маркетингові стратегії, транскордонні проекти 

2010



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ Мікула Н. А. Концептуальні підходи до дослідження кон'юнктури транскордонного ринку / Н. А. Мікула, О. І. Пастернак, І. Р. Тимечко, М. О. Гусєва // Регіональна економіка. – 2010. – №2(56). – С. 17-22. 

Визначено сутність транскордонного ринку та його місце в системі регіональних та міжнародних ринків. Розкрито особливості транскордонного регіону, які впливають на функціонування транскордонного ринку. Запропоновано концептуальні підходи до дослідження кон’юнктури транскордонного ринку, які охоплюють принципи, основні завдання дослідження, алгоритм здійснення аналізу, джерела інформації та методи з метою виявлення і аналізу тенденцій, чинників і умов, що впливають на розвиток конкурентного середовища в транскордонному регіоні. Відображені основні положення можуть бути використані для методичних рекомендацій аналізу кон’юнктури транскордонного ринку. 
транскордонний регіон, транскордонний ринок, прикордонний регіон, регіональний ринок, кон’юнктура транскордонного ринку, транскордонне співробітництво 



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ Пастернак О. І. Оцінка готовності Львівської області до формування кластерів у системі охорони здоров'я / О. І. Пастернак, Р. В. Горблюк // Регіональна економіка. – 2010. – №4(58). – С. 184-190. 

Досліджується готовність Львівської області до формування кластерів у системі охорони здоров’я шляхом опитування потенційних цільових груп кластера. Аналізуються результати анкетування мешканців, зокрема бачення ними проблем функціонування та конкурентних переваг сфери охорони здоров’я, а також її перспектив розвитку, позитивних наслідків співпраці медичних установ, навчальних закладів, науково-дослідних установ, підприємств. Наводяться результати анкетування потенційних організацій, зацікавлених у створенні кластера, а саме представників лікарень, поліклінік, аптек, приватних медичних закладів, а також медичних навчальних закладів з метою виявлення їх готовності співпрацювати у сфері охорони здоров’я шляхом створення кластера або мережевої структури. Запропоновано комплекс заходів для покращання готовності середовища впроваджувати кластери у сфері охорони здоров’я. 
кластер, анкетування, охорона здоров’я, співпраця, інформування, готовність середовища, конкурентні переваги 

2009



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ Мікула Н. А. Транскордонні кластери / Н. А. Мікула, О. І. Пастернак // Регіональна економіка. – 2009. – №2(52). – С. 228-229.



Репозитарій ІРД НАНУ Репозитарій НБУВ Мікула Н. А. Конкурентоспроможність прикордонних територій / Н. А. Мікула, О. І. Пастернак // Регіональна економіка. – 2009. – №2(52). – С. 235-237.


Веб-майстер П. Попадюк