Наукові засади формування та реалізації регіональної фінансової політики, фінансово-кредитні механізми забезпечення регіонального розвитку.
Джерела формування та напрямки реалізації фінансового потенціалу регіонів.
Особливості управління фінансами територіальних громад та міжбюджетні відносини в умовах реалізації адміністративно-територіальної реформи.
Моніторинг місцевих бюджетів регіону та оцінювання ефективності використання бюджетних ресурсів.
Науково-дослідні теми:
НДР "Фінансова політика забезпечення економічного зростання територіальних громад в умовах нестабільності", (державний реєстраційний номер 0122U200317 ) (ІІІ кв. 2022 – ІІ кв. 2025 рр.)
НДР «Трансформація моделі просторового розвитку України», (державний реєстраційний номер 0118U006583) (I кв. 2022 – ІV кв. 2024 рр.)
НДР «Управління активами територіальних громад» (державний реєстраційний номер 0120U101402) (І кв. 2020 р. – ІІ кв. 2022 р.)
НДР «Методологічні засади smart-спеціалізації регіонів України» (державний реєстраційний номер 0119U103908) (ІІІ кв. 2019 р. – ІV кв. 2021 р.)
НДР «Виокремлення проблемних територій та інструменти стимулювання їх економічної активності» (державний реєстраційний номер 0120U101402) (І кв. 2020 р. – ІV кв. 2021 р.)
НДР «Механізми адміністративно-фінансової децентралізації: оцінка ефективності, напрями удосконалення» (державний реєстраційний номер 0118U006583) (01.09.2018 р. – 31.12.2019 р.)
НДР «Наукові засади формування моделі сталого ендогенного зростання регіонів України в умовах адміністративно-фінансової децентралізації» (державний реєстраційний номер 0117U000691) (І кв. 2017 р. – ІІ кв. 2019 р.)
НДР «Ризики бюджетної децентралізації у формуванні фінансово-економічного потенціалу територіальних громад Карпатського регіону» (державний реєстраційний номер 0117U003493) (ІІІ кв. 2017 р. – ІV кв. 2019 р.)
НДР «Фінансове забезпечення розвитку територіальних громад Карпатського регіону в умовах реформування місцевого самоврядування» (державний реєстраційний номер 0115U000018) (І кв. 2015 р. – ІІ кв. 2017 р.)
НДР «Організаційно-економічні засади розвитку соціальної сфери територіальних громад» (державний реєстраційний номер 0117U006098) (ІІІ кв. 2017 р. – ІV кв. 2017 р.)
«Фінансові механізми формування конвергентної моделі регіонального розвитку» (2012–2014 рр.)
«Інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на регіональному рівні (Волинська область) за проектом: «Інтелектуальна автоматизована інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на базі вітчизняної суперЕОМ» (2011 р.)
«Механізми підвищення ефективності використання фінансового потенціалу регіону» (2010–2011 рр.)
«Інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на регіональному рівні (Львівська область) за проектом: «Інтелектуальна автоматизована інформаційно-аналітична система супроводження бюджетного процесу на базі вітчизняної суперЕОМ» (2010-2011 рр.)
«Наукове забезпечення підвищення капіталізації регіональних активів» (2008–2009 рр.)
«Розробка механізмів капіталізації інновацій (на прикладі Західного регіону України)» (2006–2007 рр.)
Склад відділу:
заступник директора з наукової роботи, завідувач відділу доктор економічних наук, професор Сторонянська Ірина Зеновіївна
провідний науковий співробітник доктор економічних наук, професор, Заслужений економіст України Давимука Степан Антонович
провідний науковий співробітник доктор економічних наук, старший науковий співробітник Возняк Галина Василівна
Аналізується специфіка функціонування, визначення проблем розвитку галузі культури і мистецтва та окреслення напрямів їх вирішення. Представлено результати проведеного дослідження функціонування сфери культури і мистецтва. Визначено проблеми розвитку цієї галузі за останні десять років. Серед найважливіших виокремлено такі: послаблення ролі культури і мистецтва в житті людей; низький рівень бюджетного забезпечення; моральне старіння матеріально-технічної бази закладів культури; неефективне управління закладами культури; низька матеріальна винагорода працівників культурної сфери та низький соціальний престиж їхньої праці. Розкрито особливості функціонування сфери культури і мистецтва. Показано, що особливості галузі полягають у тому, що існують установи, орієнтовані як на культурне обслуговування, так і на розвиток культури і людини (створення умов для творчості); заклади виконують державну функцію зі створення, збереження, збирання і вивчення культурної спадщини фондів, художніх творів, хоча ця функція прямо не пов’язана з конкретним споживачем; складно однозначно виміряти кінцеві результати культурно-мистецької діяльності, які виражаються переважно у відкладеному соціальному ефекті і проявляються у збільшенні інтелектуального потенціалу, зміні ціннісних орієнтацій і норм поведінки людини тощо. Наголошено на викликах подальшого розвитку, обумовлених започаткованими реформами. Окреслено напрями розв’язання проблем у частині: вдосконалення нормативного забезпечення та механізмів залучення додаткових фінансових ресурсів тощо.
культура, мистецтво, публічні фінанси, децентралізація, фінансування